Дослідження та оптимізація температурного режиму літій-іонних акумуляторів у складі тягової батареї електромобіля
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2025.27.0.7Ключові слова:
електромобіль, тягова акумуляторна батарея, літій-іонний акумулятор, експеримент, випробування навантаженняАнотація
У статті досліджуються електричні та теплові характеристики модульної літій-іонної акумуляторної батареї в умовах імітаційного моделювання розрядних режимів, характерних для руху легкового електромобіля за різними їздовими циклами. У ході експериментальних випробувань проведено якісну та кількісну оцінку тепловиділення літій-іонних акумуляторів у складі тягової батареї електромобіля, а також підтверджено ефективність пасивного повітряного охолодження акумуляторів у запропонованій конструкції модулів батареї.
Посилання
Hnatova, A., Bagach, R., & Sokhin, P. (2021). Economic and environmental impact of electric vehicles. Proceedings of the Fourth International Scientific and Practical Conference "Automotive Transport and Infrastructure" (pp. 215-217). Kyiv. https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u129/zbirnik_tez_ati_2021.pdf
Багач, Р. В. (2024). Підвищення ефективності експлуатації автомобільного електротранспорту з використанням зарядних станцій постійного струму (Докторська дисертація, Харківський національний автомобільно-дорожній університет). Bahach, R. V. (2024). Pidvyshchennia efektyvnosti ekspluatatsii avtomobilnoho elektrotransportu z vykorystanniam zaryadnykh stantsii postijnoho strumu. [Improving the efficiency of electric vehicle operation using DC charging stations.] (Doctoral dissertation, Kharkivskyi natsionalnyi avtomobilno-dorozhnii universytet).https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/20343 [in Ukrainian].
Багач, Р.В., & Кальченко, О.О. (2023). Перспективи та розвиток літієвих акумуляторів в Україні. Світові тенденції ресурсозбереження на електричному транспорті: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., Харків, 25–27 жовт. 2023 р. (с. 31–34). Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова. Bahach, R. V., & Kalchenko, O. O. (2023). Perspektyvy ta rozvytok litiievykh akumuliatoriv v Ukraini. [Prospects and development of lithium batteries in Ukraine.] Svitovi tendentsii resursozberezhennia na elektrychnomu transporti: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf., Kharkiv, 25–27 zhovt. 2023 r. (pp. 31–34). Kharkiv: KhNUMH im. O. M. Beketova [in Ukrainian].
ЛАТВИНСЬКИЙ, В., & БАГАЧ, Р. (2024). ВПЛИВ ЗАРЯДНИХ СТАНЦІЙ НА ЕКОСИСТЕМИ УРБАНІЗОВАНИХ ТЕРИТОРІЙ. Редакційна колегія, 28. VPLYV ZARYADNYKH STANTSIY NA EKOSYSTEMY URBANIZOVANYKH TERYTORIY.[INFLUENCE OF CHARGING STATIONS ON THE ECOSYSTEMS OF URBANIZATION AREAS] Redaktsiyna kolehiya, 28. https://ecology.kname.edu.ua/images/Materialy_conferenciy/Zbirnik_Ekol_stalij_rozv_urbosistem_2024.pdf [in Ukrainian]
Гнатов, А. В., Аргун, Щ. В., & Ул'янець, О. А. (2017). Електромобілі–майбутнє, яке вже настало. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (11), 24-28. Hnatov, A. V., Arhun, Sh. V., & Ulyanets, O. A. (2017). Elektromobili– maibutnie, yake vzhe nastalo. [Electric cars are the future that has already arrived.] Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohii, (11), 24-28. http://nbuv.gov.ua/UJRN/veit_2017_11_6 [in Ukrainian].
Багач, Р.В. (2023). Використання зарядних станцій для електромобілів у Харківській області. Сучасні енергетичні установки на транспорті, технології та обладнання для їх обслуговування СЕУТТОО-2023: 14-а Міжнародна науково-практична конференція (с. 323–327). Херсон: Херсонська державна морська академія. Bahach, R. V. (2023). Vykorystannia zaryadnykh stantsii dlia elektromobiliv u Kharkivskii oblasti. [Use of charging stations for electric vehicles in Kharkiv region.] Suchasni enerhetychni ustanovky na transporti, tekhnolohii ta obladnannia dlia yikh obsluhovuvannia SEUTTO-2023: 14-a Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia (pp. 323–327). Kherson: Khersonska derzhavna morska akademiia [in Ukrainian].
Багач, Р.В. (2021). Перспективи подальшого вдосконалення акумуляторних батарей для електромобілів. Міжнародна науковопрактична конференція присвячена 90-річчю Харківського автомобільно-дорожнього університету та 90-річчю автомобільного факультету "Новітні технології в автомобілебудуванні, транспорті та при підготовці фахівців" (pp. 346-349). Харків: ХНАДУ. Bahach, R. V. (2021). Perspektyvy podalshoho vdoskonalennia akumuliatornykh batarei dlia elektromobiliv. [Prospects for further improvement of batteries for electric vehicles.] Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia, prysviachena 90-richchiu Kharkivskoho avtomobilnodorozhnoho universytetu ta 90-richchiu avtomobilnoho fakultetu "Novitni tekhnolohii v avtomobiliebuduvanni, transporti ta pry pidhotovtsi fakhivtsiv" (pp. 346–349). Kharkiv: KhNADU [in Ukrainian].
Латвинський, В. Д., & Багач, Р. В. (2024). Порівняльний аналіз характеристик тягових акумуляторів для сучасних електромобілів. Сучасне автомобілебудування, автотехнічна експертиза, експлуатація автомобільного транспорту та підготовка фахівців галузі транспорту: Збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції до Дня автомобіліста та дорожника, 22–23 жовтня 2024 р. (с. 267–271). Харківський національний автомобільно-дорожній університет. Latvynskyi, V. D., & Bahach, R. V. (2024). Porivnialnyi analiz kharakterystyk tiahovykh akumuliatoriv dlia suchasnykh elektromobiliv [Comparative analysis of traction battery characteristics for modern electric vehicles]. In Suchasne avtomobilobuduvannia, avtotekhnichna ekspertyza, ekspluatatsiia avtomobilnoho transportu ta pidhotovka fakhivtsiv haluzi transportu: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference dedicated to Motorist and Road Worker Day (pp. 267–271). Kharkivskyi natsionalnyi avtomobilno-dorozhnii universytet. [in Ukrainian].
Багач, Р. В., & Нетребенко, О. В. (2024). Тенденції та майбутнє систем контролю літій-іонних батарей. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології: Збірка матеріалів ІХ Міжнародної науково-технічної Інтернет-конференції (Харків, 21–22 листопада 2024 р.). (с. 41–43). Харків: Харківський національний автомобільно-дорожній університет. Bahach, R. V., & Netrebenko, O. V. (2024). Tendentsii ta maibutnie system kontroliu litii-ionnykh batarei [Trends and future of lithium-ion battery management systems]. In Avtomobil i elektronika. Suchasni tekhnolohii: Proceedings of the IX International Scientific and Technical Online Conference (Kharkiv, November 21–22, 2024) (pp. 41–43). Kharkiv: Kharkivskyi natsionalnyi avtomobilno-dorozhnii universytet. [in Ukrainian].
Коваль, І. Б. (2024). Визначення оптимальних умов експлуатації електромобільних батарей за різних температурних показників. Koval, I. B. (2024). Vyznachennia optymalnykh umov ekspluatatsii elektromobilnykh batarei za riznykh temperaturnykh pokaznykiv [Determination of optimal operating conditions for electric vehicle batteries under different temperature conditions]. http://repository.lnau.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/2024 [in Ukrainian].
Іваніцький, С. І., & Купчук, І. М. (2024). Підвищення ефективності силової гібридної установки електроавтомобіля. Ivanytskyi, S. I., & Kupchuk, I. M. (2024). Pidvyshchennia efektyvnosti sylovoi hibrydnoi ustanovky elektroavtomobilia [Improving the efficiency of the power hybrid system of an electric vehicle]. http://socrates.vsau.org/b04213/html/cards/getfile.php/34292.pdf [in Ukrainian].
Буряківський, В. А. (2024). Аналітичне дослідження впливу температурних режимів тягових батарей електромобілів на їх ефективність. Buriakivskyi, V. A. (2024). Analitychne doslidzhennia vplyvu temperaturnykh rezhymiv tiahovykh batarei elektromobiliv na yikh efektyvnist [Analytical study of the impact of temperature regimes of electric vehicle traction batteries on their efficiency].[inUkrainian]. https://api.dspace.khadi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/e351b70f-53e5-401c-9874-5dc4fedea8d9/content
Лисенко, І. Д. (2024). Розроблення системи автоматизованого охолодження акумуляторних батарей автономного ходу електричного транспортного засобу. Lysenko, I. D. (2024). Rozroblennia systemy avtomatyzovanoho okholodzhennia akumuliatornykh batarei avtonomnoho khodu elektrychnoho transportnoho zasobu [Development of an automated cooling system for the traction batteries of an autonomous electric vehicle]. https://openarchive.nure.ua/entities/publication/c6febfad-c308-47c2-989e-d616444fa71b [in Ukrainian].
Латвинський ,В.Д., & Багач, Р.В. (2024). Дослідження літій-іонних батарей для експлуатації електромобілями при різних температурних умовах. ISSN 2074-2630 Наукові праці ДонНТУ. Серія: «Електротехніка і енергетика» №1(30)’2024. Latvynskyi, V. D., & Bahach, R. V. (2024). Doslidzhennia litii-ionnykh batarei dlia ekspluatatsii elektromobiliamy pry riznykh temperaturnykh umovakh. [Study of lithium-ion batteries for electric vehicle operation under different temperature conditions.] ISSN 2074-2630 Naukovi pratsi DonNTU. Seriia: «Elektrotekhnika i enerhetyka» №1(30)’2024. https://doi.org/10.31474/2074-2630-2024-1-58-64 [in Ukrainian].
Mei, N., Xu, X., & Li, R. (2020). Heat dissipation analysis on the liquid cooling system coupled with a flat heat pipe of a lithium-ion battery. ACS omega, 5(28), 17431-17441. https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsomega.0c01858?fig=fig6&ref=pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.