Проєкт багатосекційних зчленованих трамвайних вагонів на основі інноваційної компонувальної схеми

Автор(и)

  • Станіслав Войтків Науково-технічний центр "Автополіпром", 79066, Україна, м. Львів, вул. Зубрівська, 32/24, Україна https://orcid.org/0000-0002-7789-2081

DOI:

https://doi.org/10.30977/VEIT.2024.26.0.6

Ключові слова:

міський електротранспорт, зчленований трамвайний вагон, інноваційна компонувальна схема, номінальна пасажировмістимість, коефіцієнт експлуатаційної ефективності

Анотація

У статті проаналізовані конструкції сучасних моделей багатосекційних зчленованих трамвайних вагонів, їх переваги і недоліки та запропонована інноваційна компонувальна схема на основі застосування одновісних колісних візків. В ході дослідження було розроблено проєкт трьох типорозмірних рядів модульно-уніфікованих дво-, три- та чотирисекційних трамвайних вагонів, розраховані їх основні розмірні параметри, параметри мас та пасажировмістимості. Результати аналітичних досліджень показали, що експлуатаційна ефективність таких пасажирських транспортних засобів дуже залежить від конструктивних особливостей за компонувальними схемами ходової частини та планування пасажирських салонів, а також від оптимізації їх розмірних параметрів, параметрів мас та вмістимості. Проведена порівняльна оцінка експлуатаційної ефективності багатосекційних зчленованих трамвайних вагонів сучасних моделей та розроблених проєктів на основі запропонованої компонувальної схеми підтвердила доцільність її застосування для створення їх нових перспективних і конкурентоспроможних моделей.

Посилання

  1. Megna, G. & Bracciali, A. (2022). Technical Comparison of Commercially Available Trams and Review of Standardization Frame and Design Principles. Urban Rail Transit, 8, 16–31. https://doi.org/10.1007/s40864-021-00163-6
  2. Viganò, S. (2010). Pavimento tutto basso, ne vale semper la pena? tram e trasporto pubblico a Roma. http://www.tramroma.com/common/letteratura/docs/vigano.htm [in Italy]
  3. Hondius, H. (1993). The development of low-floor trams. Journal of Advanced Transportation, 27(1), 79–102. https://doi.org/10.1002/atr.5670270108
  4. Vorobyev, A. A., Budyukin, A. M., & Kondratenko V. G. (2021). Analysis of current technical solutions applied in the design of low-fl oor tram cars. Proceedings of Petersburg Transport University, 18(1), 7-15.
  5. DOI: https://doi.org/10.20295/1815-588X-2021-1-7-15
  6. Chudzikiewicz, A., Maciejewski, I., Krzyzynski, T., Krzyszkowski, A. & Stelmach A. (2022). Electric Drive Solution for Low-Floor City Transport Trams. Energies, 15, 4640, 1-18.
  7. DOI: https://doi.org/10.3390/en15134640
  8. Megna, G. & Bracciali1, A. (2022.). Technical Comparison of Commercially Available Trams and Review of Standardization Frame and Design Principles. Urban Rail Transit, 8(1), 16-31.
  9. DOI: https://doi.org/10.1007/s40864-021-00163-6
  10. Von Rohr, J. (1992). Low-Floor Light Rail Vehicle Development in Europe. Transportation research record, 1361, 287-295.
  11. URL: https://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/trr/ 1992/1361/1361-009.pdf
  12. Kolař, J. (2015). Design of a Wheelset Drive. Transactions on Electrical Engineering, 4(1), 11-19.
  13. Jeong, N-T., Wang1, M., Yoo, S., Kim, W-K., Han, S-Y., Lee, H.-Y. & Suh M-W. (2017). Conceptual design of high-speed semi-low-floor bogie for train-tram. International Journal of Automotive Technology, 18(3), 523-533.
  14. Chudzikiewicz, A. & Sowiński, B. (2015). Modelling and simulation of trams bogies with fully independently rotating wheels. Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks: Proceedings of the 24th International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks (IAVSD 2015), August 17-21 2015, Graz, Austria. 9.
  15. URL: http://repo.pw.edu.pl/info/article/
  16. WUT34d479885273414f80293c541cfb8d90/
  17. Smatlak, J. (2012). Development of Guidelines for Modern Streetcar Vehicles.
  18. URL: http://reconnectingamerica.org/ assets/
  19. Uploads/20120906SmatlakLRTConferencePaper.pdf
  20. Orekhov, V. V. & Abbasov, I. B. Conceptual Modeling of a Tramcar. (2021). International Journal of Science and Research (IJSR), 10 (4), 1115-1121.
  21. DOI: https://doi.org/10.21275/SR21423131328
  22. Palant O., Dzhabrailov A. (2021). Economic advantages of the construction structure of tram lines. Economic scope, 171, 42-46.
  23. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/171-7
  24. Орлов М. А. Основы классической ТРИЗ. Практическое руководство для изобретательного мышления. М. : СОЛОН-ПРЕСС. 2006. 432 с. Orlov M. A. Osnovi klassicheskoi TRIZ. Prakti-cheskoe rukovodstvo dlya izobretatelnogo mishleniya. [Orlov M. A. Basics of classical TRIZ. A practical guide for inventive thinking.] M. : SOLON-PRESS. 2006. 432 s. [in Russia].
  25. Siemens. Tram System – ULF Vienna, Austria. URL: https://assets.new.siemens.com/siemens/ assets/api/uuid:bab137c522d71edd55d4aafaf7e50f07656ba37a/ulf-brochure-en.pdf
  26. Войтків С. В. (2023). Визначення параметрів мас трамвайних вагонів на етапі розроблення ес-кізних пропозицій. Матеріали LII наук.-техн. конф. підр. Вінницького Нац. техн. ун-ту (НТКП ВНТУ–2023) : зб. доп. Вінниця : ВНТУ, 2023. С. 2731-2735. Voitkiv S. V. (2023). Vyznachennia parametriv mas tramvainykh vahoniv na etapi rozroblennia eskiznykh propozytsii. Materialy LII nauk.-tekhn. konf. pidr. Vinnytskoho Nats. tekhn. uni-tu (NTKP VNTU–2023) : zb. dop. [Value of parameters of tram cars at the stage of breaking down draft propositions]. Vinnytsia : VNTU, 2023. S. 2731-2735. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-12

Як цитувати

Войтків, С. (2024). Проєкт багатосекційних зчленованих трамвайних вагонів на основі інноваційної компонувальної схеми. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (26), 55–67. https://doi.org/10.30977/VEIT.2024.26.0.6

Номер

Розділ

ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ І ЕКОЛОГІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ. ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ