Метод експертної оцінки технічного стану циліндро-поршневої групи автомобільного двигуна після гідроудару
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2024.25.0.7Ключові слова:
автомобіль, двигун, холодне прокручування, холодний старт, компресія, гідроудар, моделюванняАнотація
У роботі досліджується термогазодинамічний процес у циліндрі двигуна внутрішнього згоряння в режимі холодного прокручування при вимірюванні компресії. Для розв'язання виявлених проблем розроблено математичну модель термогазодинамічного процесу в циліндрі при холодному прокручуванні в процесі вимірювання компресії в циліндрі. На відміну від наявних модель покроково описує процеси в циліндрі, враховує реальний характер процесів впуску-випуску, витоку повітря через пару деталей і теплообмін зі стінками. За допомогою моделювання знайдено основні закономірності зміни компресії від режимів, характеру пошкодження сполучених деталей клапанного механізму та циліндро-поршневої групи, включаючи деформацію шатуна при гідроударі від потрапляння рідини в циліндр. За результатами дослідження зроблено висновок, що властивості моделі роблять її застосування ефективним при діагностиці та моніторингу технічного стану двигунів в експлуатації.
Посилання
Denton T. (2006). Advanced Automotive Fault Diagnosis. Second edition. Oxford: Elsevier But-terworth-Heinemann. 271.
Gilles T. (2011). Automotive Engines: Diagnosis, Repair and Rebuilding, 6th Edition. Delmar: Cen-gage Learning. 734.
Maurya R.K. (2019). Reciprocating Engine Com-bustion Diagnostics In-Cylinder Pressure Meas-urement and Analysis. Cham: Springer Nature Switzerland AG. 616.
Halderman J.D. (2012). Automotive Technology. Principles, Diagnosis, and Service. Fourth edition. New Jersey: Pearson Education Inc. 1652.
Garage Lube (n.d.). Pressure School. Part 2: A Running Diagnosis by Pico Technology. Retrieved from https://www.garagelube.com/online-training/ pressure-school-part-2-running-diagnosis/.
Garage Lube (n.d.). Pressure School. Part 1: Intro-duction to the Pressure Transducer by Pico Tech-nology. Retrieved from https://www. garage-lube.com/online-training/pressure-school-part-1-introduction-pressure-transducer/.
Burrows J.A. (1998). An investigation into the cold start performance of automotive diesel en-gines. Thesis submitted to the University of Not-tingham for the degree of Doctor of Philosophy. Nottingham. 224.
Pacaud P., Perrin H., Laget O. (2008). Cold Start on Diesel Engine: Is Low Compression Ratio Compatible with Cold Start Requirements? SAE International Journal of Engines. 20. DOI: https://doi.org/10.4271/2008-01-1310
Roberts A., Brooks R., Shipway Ph. (2014). Inter-nal combustion engine cold-start efficiency: A re-view of the problem, causes and potential solu-tions. Energy Conversion and Management. 82. 327–350. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/j. en-conman.2014.03.002.
Kurtyka K., Pielecha J. (2020). Cold start emis-sions from a gasoline engine in RDE tests at dif-ferent ambient temperatures. Combustion En-gines. 181(2). 24-30. DOI: https://doi.org/10. 19206/CE-2020-204
Reißig M. (2012). Modeling the Cold Start Pro-cess of Spark Ignition Engines. Dissertation zur Erlangung des akademischen Grades Doktor-Ingenieur (Dr.-Ing.) der Fakultat fur Maschinen-bau und Schiffstechnik der Universitat Rostock. Lehrstuhl fur Technische Thermodynamik, Uni-versitat Rostock. 133.
Stotsky A.A. (2009). Automotive Engines. Con-trol, Estimation, Statistical Detection. Springer-Verlag Berlin, Heidelberg. 215.
Сараєва І.Ю., Хрулєв О.Е., Воробйов О.М. (2022). Розробка математичних критеріїв оцін-ки якості діагностування циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля. Автомобіль і елект-роніка. Сучасні технології. Вип. 22. 92-103. Saraieva I., Khrulev A., Vorobiov O. (2022). Rozrobka matematychnykh kryteriiv otsinky yakosti diahnostuvannia tsylindro-porshnevoi hrupy dvyhuna avtomobilia. [Development of mathematical criteria for assessing the quality of diagnosing the cylinder-piston group of a car en-gine.] Vehicle and electronics. Innovative tech-nologies, Vol. 22. 92-103. DOI: https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.22.0.10 [in Ukrainian]
Сараєва І.Ю., Хрулєв О.Е., Воробйов О.М., Себко Д.П. (2020). Цифрова діагностика для визначення герметичності камери згоряння двигуна автомобіля. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, Вип. 18. 52-64. Saraieva I., Khrulev A., Vorobiov O., Sebko D. (2020). Tsyfrova diahnostyka dlia vyznachennia her-metychnosti kamery zghoriannia dvyhuna avto-mobilia. [Digital diagnostics for determining the tightness of the combustion camera of the car en-gine.] Vehicle and electronics. Innovative tech-nologies, 2020, Vol. 18, 52-64. DOI: https://doi.org/10.30977/VEIT.2020. 18.0.52 [in Ukrainian]
Pszczółkowski, J. (2022). The model for cylinder charge parameters during engine starting. Com-bustion Engines. 188(1). 60-66. DOI: https://doi.org/10.19206/CE-142029
Bellér, G., Árpád, I., Kiss, J.T., Kocsis, D. (2021). AVL Boost: a powerful tool for research and edu-cation. Journal of Physics: Conference Series. 1935 (1). 012015. 9. DOI: https://doi.org/ 10.1088/1742-6596/1935/1/012015
Cordon, D., Dean, Ch., Steciak, J., Beyerlein, S. (2007). One-Dimensional Engine Modeling and Validation using Ricardo WAVE. Final Report KLK434-B, N07-09. National Institute for Ad-vanced Transportation Technology, University of Idaho. 45. Retrieved from https://www. academ-ia.edu/18805887/ONE_DIMENSIONAL_ ENGINE_MODELING_AND_VALIDATION_ USING_RICARDO_WAVE
Magdas, V.B., Mastan, D.C., Burnete, N. (2020). Simulation possibilities of the internal combus-tion engine management elements using Lotus Engine Simulation software. IOP Conference Se-ries: Materials Science and Engineering. 997 (1). 012121. 11. DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899x/997/1/012121
Khrulev A., Saraiev O. (2022). Building a mathe-matical model of the destruction of a connecting rod-piston group in the car engine at hydraulic lock. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 3. 7 (117). 40–49. DOI: https://doi.org/ 10.15587/1729-4061.2022.259454
Medina A., Curto-Risso P.L., Hernández A.C., Guzmán-Vargas L., Angulo-Brown F., Sen A.K. (2014). Quasi-Dimensional Simulation of Spark Ignition Engines. From Thermodynamic Optimi-zation to Cyclic Variability. Springer-Verlag, London. 195.
Blair G.P. (1999). Design and Simulation of Four-Stroke Engines. Warrendale, Society of Automo-tive Engineers, Inc. 815.
Gupta, H.N. (2012). Fundamentals of Internal Combustion Engines. PHI Learning Pvt. Ltd., 676.
Kalikatzarakis M., Coraddu A., Theotokatos G. and Oneto L. (2021). Development of a zero-dimensional model and application on a medium-speed marine four-stoke diesel engine. Proceed-ings of MOSES2021 Conference. 3rd International Conference on Modelling and Optimisation of Ship Energy Systems. 11. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/ 352119154
Fygueroa S., Villamar C., Fygueroa O. (2016). Thermodynamic Study of the Working Cycle of a Direct Injection Compression Ignition Engine. In-ternal Combustion Engines. Second Edition. Edit-ed by K. Lejda and P. Woś. IntechOpen. 75-112. DOI: http://dx.doi.org/10.5772/50028
Heywood J.B. (2018). Internal Combustion Engine Fundamentals. Second Edition. New York, McGraw-Hill Education. 1056.
Kastner L.J., Williams T.J., White J.B. (1963-64). Poppet Inlet Valve Characteristics and their Influ-ence on the Induction Process. Proc.Instn. Mech.Engrs. Vol.178 Pt.l. No. 36 955-975. DOI: https://doi.org/10.1177/0020348363178001137
Khrulev A. (2023). Analysis of pneumatic cata-pult launch system parameters, taking into ac-count engine and UAV characteristics. Advanced UAV. 3 (1). 10–24. Retrieved from https://publish. mer-sin.edu.tr/index.php/uav/article/view/1045
Lanlege D.I., Kehinde R., Sobanke D.A., Garba U.M. (2018). Comparison of Euler and Range-Kutta methods in solving ordinary differential equations of order two and four. Leonardo Journal of Sciences. Issue 32. 10-37. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/331993886_Comparison_of_Euler_and_Range-Kutta_ meth-ods_in_solving_ordinary_differential_equations_of_order_two_and_four
Khrulev A., Dmitriev S. (2019). Study of the conrod deformation during piston interaction with liquid in the internal combustion engine cylinder. Journal of Mechanical Engineering and Sciences. Vol. 14. Issue 2. 6557-6569. Retrieved from https://journal.ump.edu.my/jmes/article/view/18200515
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Олександр Хрулєв, Олексій Сараєв, Ірина Сараєва

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.