Інноваційні підходи до навчання студентів технічних спеціальностей в умовах війни в Україні

Автор(и)

  • Щасяна Аргун Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0001-6098-8661
  • Ірина Трунова Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0003-0986-4115
  • Андрій Гнатов Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0003-0932-8849
  • Ганна Гнатова Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0001-7263-3024

DOI:

https://doi.org/10.30977/VEIT.2023.24.0.4

Ключові слова:

дистанційна освіта, електротехніка, енергетика, війна в Україні, онлайн навчання, цифрові інструменти, віртуальні лабораторії, якість освіти, інтернет речей

Анотація

Через війну в Україні заклади освіти зазнали руйнувань, відбулось масове переміщення студентів в межах країни та за кордон. Це погіршило якість надання освітніх послуг, особливо для технічних спеціальностей, де неможливе повноцінне навчання без лабораторних та практичних робіт. Метою цієї статті є пошук рішень шляхів вирішення проблеми навчання українських студентів технічних спеціальностей під час війни. В статті розглянуто можливості дистанційного навчання в закордонних університетах без виїзду за кордон, а також використання лабораторії цифрової віддаленої електротехнічної освіти "My digital electrical engineering", розробленої в Ризькому технічному університеті. Результати дослідження можуть бути використані для покращення дистанційного навчання в технічних ВНЗ України, що дозволить студентам продовжувати навчання під час війни, забезпечуючи якість та безпеку освіти.

Біографії авторів

Щасяна Аргун, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

д.т.н., проф. каф. автомобільної електроніки

Ірина Трунова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

к.т.н., доц. каф. автомобільної електроніки

Андрій Гнатов, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

д.т.н., проф., завідувач каф. автомобільної електроніки

Ганна Гнатова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

студентка автомобільного факультету ХНАДУ

Посилання

Khaniukov, O. O., Smolianova, O. V., & Shchukina, O. S. (2022). Distance learning dur-ing the war in Ukraine: Experience of internal medicine department (organisation and chal-lenges). Art of Medicine, 134–138.

About the recommendation of distance learning. (n.d.). Освіта.UA. Retrieved July 2, 2023, from http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/88527/

Department of Education. (n.d.). In Kharkiv, 55% of the educational fund was damaged as a result of shelling. https://www.city.kharkiv.ua/. Retrieved July 2, 2023, from http://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vnaslidok-obstriliv-poshkodzheno-55-osvitnogo-fondu--53210.html

Gnatov, A., Argun, S., & Ulyanets, O. (2017). Joint innovative double degree master program «Еnergy-saving technologies in transport». 1203–1207. https://doi.org/10.1109/UKRCON.2017.8100442

Magetos, D., Sarlis, I., Kotsifakos, D., & Douli-geris, C. (2021). Utilization of Remote Access and Distance Control Technology for the Man-agement of Virtual Classrooms, During the Covid-19 Pandemic, in Vocational Education and Training (VET) Specialties’ Laboratories. European Conference on E-Learning, 583–XIX.

Design Group Offices and Labs | Mechanical Engineering. (n.d.). Retrieved July 2, 2023, from https://me.stanford.edu/groups/about-design-group/design-group-offices-and-labs

Taylor, S. C. (2019, August 9). Virtual Lab case study [Text]. https://www-smartinfrastruc-ture.eng.cam.ac.uk/files/virtuallabcasestudy

Ramírez, J., Soto, D., López, S., Akroyd, J., Nurkowski, D., Botero, M. L., Bianco, N., Brownbridge, G., Kraft, M., & Molina, A. (2020). A virtual laboratory to support chemical reaction engineering courses using real-life problems and industrial software. Education for Chemical En-gineers, 33, 36–44. https://doi.org/10.1016/j.ece.2020.07.002

Hamed, G., & Aljanazrah, A. (2020). The effec-tiveness if using virtual experiments on students’ learning in the general physics lab. https://doi.org/10.28945/4668

Kapilan, N., Vidhya, P., & Gao, X.-Z. (2021). Virtual Laboratory: A Boon to the Mechanical Engineering Education During Covid-19 Pan-demic. Higher Education for the Future, 8(1), 31–46. https://doi.org/10.1177/2347631120970757

Sus, B., Zagorodnyuk, S., Bauzha, O., Mali-arenko, V., & Zahorodniuk, T. (2021). Develop-ment of Practical Exercises in Educational Insti-tutions Using Intelligent Expert Systems. 2021 IEEE 8th International Conference on Problems of Infocommunications, Science and Technology (PIC S&T), 279–284.

Arhun, S., Hnatov, A., Hnatova, H., Patlins, A., & Kunicina, N. (2020). Problems that have aris-en in universities in connection with COVID-19 on the example of the Double Degree Master’s Program “Electric Vehicles and Energy-Saving Technologies.” 1–6. https://doi.org/10.1109/RTUCON51174.2020.9316601

Holubiev, L., Tkach, M., & Makatora, D. (2023). Using tinkercad to support online the la-boratory work on the design of microprocessor systems at technical university. Information Technologies and Learning Tools, 2023, Vol 93,№ 1.

Borodenko, Y., Arhun, S., Hnatov, A., Hnatova, H., Kunicina, N., & Patlins, A. (2022, October 10). Features of training an electrical engineer in the context of distance learning. 2022 IEEE 63rd Annual International Scientific Conference on Power and Electrical Engineering of Riga Technical University, RTUCON 2022 - Proceed-ings. Scopus. https://doi.org/10.1109/RTUCON56726.2022.9978859

Morrice, L. (2022). Will the war in Ukraine be a pivotal moment for refugee education in Eu-rope? International Journal of Lifelong Educa-tion, 41(3), 251–256. https://doi.org/10.1080/02601370.2022.2079260

Free tuition for displaced Ukrainian students. (n.d.). Retrieved July 3, 2023, from http://www.gov.scot/news/free-tuition-for-displaced-ukrainian-students/

Istituito fondo MUR per aiutare studenti e ri-cercatori ucraini. (2022, February 27). Ministe-ro dell’Università e della Ricerca. https://www.mur.gov.it/it/news/domenica-27022022/istituito-fondo-mur-aiutare-studenti-e-ricercatori-ucraini

Murray, R. (2022). UK University Initiatives Supporting Forced Migrants: Acts of Resistance or the Reproduction of Structural Inequalities? Migration and Society, 5(1), 99–114. https://doi.org/10.3167/arms.2022.050109

Yashnyk, М. (2023, March 16). Press releases and reports—Level of proficiency in English and other foreign languages in Ukraine: Results of quantitative sociological research conducted in December 2022—January 2023. https://kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=1210&page=1

Trunova, I., Arhun, S., Hnatov, A., Apse-Apsitis, P., Kunicina, N., & Myhal, V. (2023). Sustainable Approach Development for Educa-tion of Electrical Engineers in Long-Term Online Education Conditions. Sustainability, 15(18), Article 18. https://doi.org/10.3390/su151813289

Apse-Apsitis, P., Avotins, A., & Ribickis, L. (2012). Remote workshop for practical knowledge improvement in electrical engineer-ing education: Computer control of electrical technology. 2012 15th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL), 1–4. https://doi.org/10.1109/ICL.2012.6402051

IoT arhitektura–Detaljno 4 glavne faze IoT arhitekture. (n.d.). Education-WIKI.com. Re-trieved November 13, 2023, from https://hr.education-wiki.com/7028347-iot-architecture

Apse-Apsitis, P. (n.d.). Login. My Digital Elec-trical Engineering. Retrieved July 3, 2023, from https://remotelab.lv/dc/login.php

Ecosystem. (n.d.). Electric Imp. Retrieved July 3, 2023, from https://www.electricimp.com/ecosystem/

Imp003 Breakout | Dev Center. (n.d.). Re-trieved July 3, 2023, from https://developer.electricimp.com/hardware/resources/reference-designs/imp003breakout

Patlins, A., Hnatov, A., Arhun, S. C., Bogdan, D., & Dzyubenko, O. (2019). Development of an energy generating platform for converting kinet-ic energy into electrical energy using the kine-matic synthesis of a three-stage multiplier. 2019-Octob, 403–408.

Hnatov, A., Patlins, A., Arhun, S., Kunicina, N., Hnatova, H., Ulianets, O., & Romanovs, A. (2020). Development of an unified energy-efficient system for urban transport. 248–253. https://doi.org/10.1109/ENERGYCon48941.2020.9236606

Patlins, A., Hnatov, A., & Arhun, S. (2018). Using of green energy from sustainable pave-ment plates for lighting bikeways. 2018-Octob-3–5, 574–579. https://ortus.rtu.lv/science/en/publications/27845

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-25

Як цитувати

Аргун, Щ., Трунова, І., Гнатов, А., & Гнатова, Г. (2023). Інноваційні підходи до навчання студентів технічних спеціальностей в умовах війни в Україні. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (24), 83–90. https://doi.org/10.30977/VEIT.2023.24.0.4

Номер

Розділ

ІНШІ ПРОБЛЕМИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ І РЕМОНТУ АВТОТРАНСПОРТУ ТА ПІДГОТОВКИ ВІДПОВІДНИХ СПЕЦІАЛІСТІВ