Інноваційні підходи до навчання студентів технічних спеціальностей в умовах війни в Україні
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2023.24.0.4Ключові слова:
дистанційна освіта, електротехніка, енергетика, війна в Україні, онлайн навчання, цифрові інструменти, віртуальні лабораторії, якість освіти, інтернет речейАнотація
Через війну в Україні заклади освіти зазнали руйнувань, відбулось масове переміщення студентів в межах країни та за кордон. Це погіршило якість надання освітніх послуг, особливо для технічних спеціальностей, де неможливе повноцінне навчання без лабораторних та практичних робіт. Метою цієї статті є пошук рішень шляхів вирішення проблеми навчання українських студентів технічних спеціальностей під час війни. В статті розглянуто можливості дистанційного навчання в закордонних університетах без виїзду за кордон, а також використання лабораторії цифрової віддаленої електротехнічної освіти "My digital electrical engineering", розробленої в Ризькому технічному університеті. Результати дослідження можуть бути використані для покращення дистанційного навчання в технічних ВНЗ України, що дозволить студентам продовжувати навчання під час війни, забезпечуючи якість та безпеку освіти.
Посилання
Khaniukov, O. O., Smolianova, O. V., & Shchukina, O. S. (2022). Distance learning dur-ing the war in Ukraine: Experience of internal medicine department (organisation and chal-lenges). Art of Medicine, 134–138.
About the recommendation of distance learning. (n.d.). Освіта.UA. Retrieved July 2, 2023, from http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/88527/
Department of Education. (n.d.). In Kharkiv, 55% of the educational fund was damaged as a result of shelling. https://www.city.kharkiv.ua/. Retrieved July 2, 2023, from http://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vnaslidok-obstriliv-poshkodzheno-55-osvitnogo-fondu--53210.html
Gnatov, A., Argun, S., & Ulyanets, O. (2017). Joint innovative double degree master program «Еnergy-saving technologies in transport». 1203–1207. https://doi.org/10.1109/UKRCON.2017.8100442
Magetos, D., Sarlis, I., Kotsifakos, D., & Douli-geris, C. (2021). Utilization of Remote Access and Distance Control Technology for the Man-agement of Virtual Classrooms, During the Covid-19 Pandemic, in Vocational Education and Training (VET) Specialties’ Laboratories. European Conference on E-Learning, 583–XIX.
Design Group Offices and Labs | Mechanical Engineering. (n.d.). Retrieved July 2, 2023, from https://me.stanford.edu/groups/about-design-group/design-group-offices-and-labs
Taylor, S. C. (2019, August 9). Virtual Lab case study [Text]. https://www-smartinfrastruc-ture.eng.cam.ac.uk/files/virtuallabcasestudy
Ramírez, J., Soto, D., López, S., Akroyd, J., Nurkowski, D., Botero, M. L., Bianco, N., Brownbridge, G., Kraft, M., & Molina, A. (2020). A virtual laboratory to support chemical reaction engineering courses using real-life problems and industrial software. Education for Chemical En-gineers, 33, 36–44. https://doi.org/10.1016/j.ece.2020.07.002
Hamed, G., & Aljanazrah, A. (2020). The effec-tiveness if using virtual experiments on students’ learning in the general physics lab. https://doi.org/10.28945/4668
Kapilan, N., Vidhya, P., & Gao, X.-Z. (2021). Virtual Laboratory: A Boon to the Mechanical Engineering Education During Covid-19 Pan-demic. Higher Education for the Future, 8(1), 31–46. https://doi.org/10.1177/2347631120970757
Sus, B., Zagorodnyuk, S., Bauzha, O., Mali-arenko, V., & Zahorodniuk, T. (2021). Develop-ment of Practical Exercises in Educational Insti-tutions Using Intelligent Expert Systems. 2021 IEEE 8th International Conference on Problems of Infocommunications, Science and Technology (PIC S&T), 279–284.
Arhun, S., Hnatov, A., Hnatova, H., Patlins, A., & Kunicina, N. (2020). Problems that have aris-en in universities in connection with COVID-19 on the example of the Double Degree Master’s Program “Electric Vehicles and Energy-Saving Technologies.” 1–6. https://doi.org/10.1109/RTUCON51174.2020.9316601
Holubiev, L., Tkach, M., & Makatora, D. (2023). Using tinkercad to support online the la-boratory work on the design of microprocessor systems at technical university. Information Technologies and Learning Tools, 2023, Vol 93,№ 1.
Borodenko, Y., Arhun, S., Hnatov, A., Hnatova, H., Kunicina, N., & Patlins, A. (2022, October 10). Features of training an electrical engineer in the context of distance learning. 2022 IEEE 63rd Annual International Scientific Conference on Power and Electrical Engineering of Riga Technical University, RTUCON 2022 - Proceed-ings. Scopus. https://doi.org/10.1109/RTUCON56726.2022.9978859
Morrice, L. (2022). Will the war in Ukraine be a pivotal moment for refugee education in Eu-rope? International Journal of Lifelong Educa-tion, 41(3), 251–256. https://doi.org/10.1080/02601370.2022.2079260
Free tuition for displaced Ukrainian students. (n.d.). Retrieved July 3, 2023, from http://www.gov.scot/news/free-tuition-for-displaced-ukrainian-students/
Istituito fondo MUR per aiutare studenti e ri-cercatori ucraini. (2022, February 27). Ministe-ro dell’Università e della Ricerca. https://www.mur.gov.it/it/news/domenica-27022022/istituito-fondo-mur-aiutare-studenti-e-ricercatori-ucraini
Murray, R. (2022). UK University Initiatives Supporting Forced Migrants: Acts of Resistance or the Reproduction of Structural Inequalities? Migration and Society, 5(1), 99–114. https://doi.org/10.3167/arms.2022.050109
Yashnyk, М. (2023, March 16). Press releases and reports—Level of proficiency in English and other foreign languages in Ukraine: Results of quantitative sociological research conducted in December 2022—January 2023. https://kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=1210&page=1
Trunova, I., Arhun, S., Hnatov, A., Apse-Apsitis, P., Kunicina, N., & Myhal, V. (2023). Sustainable Approach Development for Educa-tion of Electrical Engineers in Long-Term Online Education Conditions. Sustainability, 15(18), Article 18. https://doi.org/10.3390/su151813289
Apse-Apsitis, P., Avotins, A., & Ribickis, L. (2012). Remote workshop for practical knowledge improvement in electrical engineer-ing education: Computer control of electrical technology. 2012 15th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL), 1–4. https://doi.org/10.1109/ICL.2012.6402051
IoT arhitektura–Detaljno 4 glavne faze IoT arhitekture. (n.d.). Education-WIKI.com. Re-trieved November 13, 2023, from https://hr.education-wiki.com/7028347-iot-architecture
Apse-Apsitis, P. (n.d.). Login. My Digital Elec-trical Engineering. Retrieved July 3, 2023, from https://remotelab.lv/dc/login.php
Ecosystem. (n.d.). Electric Imp. Retrieved July 3, 2023, from https://www.electricimp.com/ecosystem/
Imp003 Breakout | Dev Center. (n.d.). Re-trieved July 3, 2023, from https://developer.electricimp.com/hardware/resources/reference-designs/imp003breakout
Patlins, A., Hnatov, A., Arhun, S. C., Bogdan, D., & Dzyubenko, O. (2019). Development of an energy generating platform for converting kinet-ic energy into electrical energy using the kine-matic synthesis of a three-stage multiplier. 2019-Octob, 403–408.
Hnatov, A., Patlins, A., Arhun, S., Kunicina, N., Hnatova, H., Ulianets, O., & Romanovs, A. (2020). Development of an unified energy-efficient system for urban transport. 248–253. https://doi.org/10.1109/ENERGYCon48941.2020.9236606
Patlins, A., Hnatov, A., & Arhun, S. (2018). Using of green energy from sustainable pave-ment plates for lighting bikeways. 2018-Octob-3–5, 574–579. https://ortus.rtu.lv/science/en/publications/27845
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Щасяна Аргун, Iryna Trunova, Андрій Гнатов, Ганна Гнатова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.