Вимірювальний їздовий цикл WLTC (процедура вимірювання запасу ходу для гібридів та електромобілів)

Автор(и)

  • Микола Гордієнко Національний транспортний університет, 01010, Україна, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, Україна https://orcid.org/0000-0002-8993-789X
  • Олександр Пархоменко Національний транспортний університет, 01010, Україна, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, Україна https://orcid.org/0000-0002-4752-0148
  • Владислав Подпіснов Національний транспортний університет, 01010, Україна, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, Україна https://orcid.org/0000-0002-8583-1502

DOI:

https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.22.0.9

Ключові слова:

HEV, WLTC, рівні трафіку Google Maps, цикли водіння, гібридний автомобіль, електромобіль, чисельна модель

Анотація

Метою роботи було об'єднати узгоджений у всьому світі цикл випробувань малотоннажних транспортних засобів (WLTC) з короткими поїздками на малих ділянках з реальними рівнями трафіку для прогнозування витрати енергії і палива гібридними транспортними засобами та електромобілями, чого можливо досягти реалізацією нової стратегії оптимізації енергоспоживання гібридних електромобілів (HEV) з урахуванням рівнів трафіку WLTC і Google Maps. Для кожного маршруту, визначеного за допомогою карт Google, витрати енергії і палива гібридними транспортними засобами та електромобілями оцінюються з використанням коротких поїздок WLTC, скоригованих з урахуванням відстаней і рівнів трафіку. Була реалізована чисельна модель транспортного засобу, яка використовувалася для перевірки точності прогнозування витрати палива та енергії відповідно до запропонованої методології. Результати є перспективними, оскільки середнє абсолютне значення відсоткових похибок між експериментальними циклами водіння і прогнозованими становить 3,89 % для витрати палива, збільшуючись до 6,80 % для витрат енергії.

Біографії авторів

Микола Гордієнко, Національний транспортний університет, 01010, Україна, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 1

Асистент кафедри технічної експлуатації автомобілів та автосервісу 

Олександр Пархоменко, Національний транспортний університет, 01010, Україна, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 1

Асистент кафедри технічної експлуатації автомобілів та автосервісу 

Владислав Подпіснов, Національний транспортний університет, 01010, Україна, м. Київ, вул. М. Омеляновича-Павленка, 1

старший викладач кафедри технічної експлуатації автомобілів та автосервісу

Посилання

Zhou, Y.; Ravey, A.; Pera, M. A (2019). Survey on driving prediction techniques for predictive energy management of plug-in hybrid electric vehicles. J. Power Sour. 412. 480-495. doi:10.1016/j.jpowsour.2018.11.085.

Sciarretta, A.; Guzzella, L. (2005). Vehicle Propulsion Systems: Introduction to Modeling and Optimization, 3rd ed. Berlin/Heidelberg: Springer.

Bagwe, R.M.; Byerly, A.; dos Santos, E.C., Jr.; Ben-Miled, Z. (2019). Adaptive Rule-Based Energy Management Strategy for a Parallel HEV. Energies. 12, 4472. doi:10.3390/en12234472.

Wu, J.; Wei, Z.; Liu, K.; Quan, Z.; Li, Y. (2020). Battery-Involved Energy Management for Hybrid Electric Bus Based on Expert-Assistance Deep Deterministic Policy Gradient Algorithm. IEEE Trans. Veh. Technol. 69. 12786-12796. doi: 10.1109/TVT.2020.3025627.

Fang, L.; Qin, S.; Xu, G.; Li, T.; Zhu, K. (2011). Simultaneous Optimization for Hybrid Electric Vehicle Parameters Based on Multi-Objective Genetic Algorithms. Energies. 4. 532-544. doi:10.3390/en4030532.

Wu, J.; Wei, Z.; Li, W.; Wang, Y.; Li, Y.; Sauer, D. (2020). Battery Thermal- and Health-Constrained Energy Management for Hybrid Electric Bus Based on Soft Actor-Critic DRL Algorithm. IEEE Trans. Ind. Inform. doi:10.1109/TII.2020.3014599.

Wang, R.; Lukic, S.M. (2011) Review of Driving Conditions Prediction and Driving Style Recognition Based Control Algorithms for Hybrid Electric Vehicle. In Proceedings of the 2011 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference. Chicago, IL, USA, 6-9 September 2011. https://doi.org/10.1109/VPPC.2011.6043061.

Ericson, E. (2001). Independent Driving Pattern Factors and Their Influence on Fuel-Use and Exhaust Emission Factors. Transp. Res. Part D Transp. Environ. 6. 325-345. doi:10.1016/S1361-9209(01)00003-7.

Xi, H.; Ying, T.; Xingui, H. (2009) An intelligent multi-feature statistical approach for discrimination of driving conditions of hybrid electric vehicle. In Proceedings of the International. Joint Conference on Neural Networks. Atlanta, GA, USA, 14-19 June 2009, doi:10.1109/IJCNN.2009.5178645.

Chen, Z.; Kiliaris, L.; Murphey, Y.L.; Masrur, A. (2009). Intelligent power management in SHEV based on roadway type and traffic congestion levels. In Proceedings of the Vehicle Power and Propulsion Conference. Dearborn, MI, USA, 7-10 September 2009. doi:10.1109/VPPC.2009.5289748.

Langari, R.; Won, J. (2005) Intelligent Energy Management Agent for a Parallel Hybrid Vehicle - Part II: System Architecture and Design of the Driving Situation Identification Process. IEEE Trans. Veh. Technol. 54. 925-934. doi:10.1109/TVT.2005.844685.

Jeon, S.; Park, Y.; Lee, J. (2002). Multi-Mode Driving Control of a Parallel Hybrid Electric Vehicle Using Driving Pattern Recognition. J. Dyn. Sys. Meas. Control. 124. 141-149. doi:10.1115/1.1434264.

Han, L.; Jiao, X.; Zhang, Z. (2020). Recurrent Neural Network-Based Adaptive Energy Management Control Strategy of Plug-In Hybrid Electric Vehicles Considering Battery Aging. Energies. 13, 202. doi:10.3390/en13010202.

Liu, H.; Wang, C.; Zhao, X.; Guo, C. (2018). An Adaptive-Equivalent Consumption Minimum Strategy for an Extended-Range Electric Bus Based on Target Driving Cycle Generation. Energies. 11, 1805. doi:10.3390/en11071805.

Johannesson, L.; Asbogard, M.; Egardt, B. (2007). Assessing the Potential of Predictive Control for Hybrid Vehicle Powertrains Using Stochastic Dynamic Programming. IEEE Trans. Veh. Technol. 8. 71-83. doi:10.1109/TITS.2006.884887.

Lin, C.; Peng, H.; Grizzle, J. (2004). Stochastic Control Strategy for Hybrid Electric Vehicles. The 2004 American Control Conference. Boston, MA, USA, 30 June-2 July 2004. 5. 4710-4715. doi:10.23919/ACC.2004.1384056.

Chaofeng, P.; Wei, W.; Liao, C.; Long, C.; Limei, W. (2017). Driving range estimation for electric vehicles based on driving condition identification and forecast. AIP Adv. 7, 105206. doi:10.1063/1.4993945.

Shen, P.; Zhao, Z.; Zhan, X.; Li, J.; Guo, Q. (2018). Optimal energy management strategy for a plug-in hybrid electric commercial vehicle based on velocity prediction. Energy. 155. 838-852. doi:10.1016/j.energy.2018.05.064.

Zhang, C.; Vahidi, A.; Pisu, P.; Li, X.; Tennant, K. (2010). Role of Terrain Preview in Energy Management of Hybrid Electric Vehicles. IEEE Trans. Veh. Technol. 59. 1139-1147. doi:10.1109/TVT.2009.2038707.

Qiuming, G., Yaoyu, L., Zhong-Ren, P. (2008). Optimal power management of plug-in hybrid electric vehicles. IEEE Trans. Veh. Technol. 57. 3393-3401. doi:10.1109/TVT.2008.921622.

He, H., Guo, J., Zhou, N., Sun, C., Peng, J. (2017). Freeway Driving Cycle Construction Based on Real-Time Traffic Information and Global Optimal Energy Management for Plug-In Hybrid Electric Vehicles. Energies. 10, 1796. doi:10.3390/en10111796.

Zhang, F., Xi, J., Langari, R. (2017). Real-Time Energy Management Strategy Based on Velocity Forecasts Using V2V and V2I Communications. IEEE Trans. Veh. Technol. 18. 416-430. doi:10.1109/TITS.2016.2580318.

Hu, J., Jiang, X., Jia, M., Zheng, Y. (2018). Energy Management Strategy for the Hybrid Energy Storage System of Pure Electric Vehicle Considering Traffic Information. Appl. Sci. 1266, doi:10.3390/app8081266.

Yavasoglu, Y.A., Tetik, Y., Gokce, K. (2019). Implementation of machine learning based real time range estimation method without destination knowledge for BEVs. Energy. 172. 1179-1186. doi:10.1016/j.energy.2019.02.032.

Douglas, K.; Milovanovic, N.; Turner, J.; Blundell, D. Fuel Economy Improvement Using Combined CAI and Cylinder Deactivation (CDA) - An Initial Study. SAE Technical Paper. SAE: Warrendale, PA, USA. 1. 0110. doi:10.4271/2005-01-0110.

Cossalter, V. (2006). Motorcycle Dynamics, 2nd ed.; Lulu.com: Morrisville, NC, USA.

Previti, U., Brusca, S., Galvagno, A. (2020). Passenger Car Energy Demand Assessment: A New Approach Based on Road Traffic Data. In Proceedings of the 75th National ATI Congress-#7 Clean Energy for all (ATI 2020), E3S Web Conference, Rome, Italy, 15-16 September 2020. 197. 05006. doi:10.1051/e3sconf/20201970500.

Tutuianu, M., Bonnel, P., Ciuffo, B., Haniu, T., Ichikawa, N., Marotta, A., Pavlovic, J., Steven, H. (2015). Development of the Worldwide harmonized Light duty Test Cycle (WLTC) and a possible pathway for its introduction in the European legislation. Trans. Res. Part D Transp. Environ. 40. 61-75. doi:10.1016/j.trd.2015.07.011.

Brusca, S., Famoso, F., Lanzafame, R., Galvagno, A., Mauro, S., Messina, M. (2019). Wind farm power forecasting: New algorithms with simplified mathematical structure. AIP Conf. Proc. 2191. 020028, doi:10.1063/1.5138761.

Oglieve, C.J., Mohammadpour, M., Rahnejat, H. (2017). Optimization of the vehicle transmission and the gear-shifting strategy for the minimum fuel consumption and the minimum nitrogen oxide emissions. Proc. Inst. Mech. Eng. Part D. 231. 883-899. doi:10.1177/0954407017702985.

Будніченко В.Б., Гордієнко М.М. (2019). Аналіз показника енерговитрат транспортних засобів з електричним двигуном. Комунальне господарство міст. Серія: Технічні науки та архітектура. 3. 149. 158-163 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN, doi:10.33042/2522-1809-2019-3-149-158-163. Budnichenko, V.B., Hordiienko, M.M. (2019). Analiz pokaznyka enerhovytrat transportnykh zasobiv z elektrychnym dvyhunom [Analysis of energy indicators of vehicles with electric motor]. Municipal economy of cities. Technical science and architecture. 3. 149. 158-163 [in Ukrainian]. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN. doi: 10.33042/2522-1809-2019-3-149-158-163.

Козьяр Б.О., Рец Р.А., Сичевський М.І. (2015). Аналіз небезпек, що створюються гібридним транспортним засобом у разі дорожньо-транспортної пригоди після його участі. Проблеми та перспективи розвитку системи безпеки життєдіяльності. Львів: ЛДУ БЖД. 127-128. Koziar, B.O., Rets, R.A., Sychevskyi, M.I. (2015). Analiz nebezpek, shcho stvoriuiutsia hibrydnym transportnym zasobom u razi dorozhno-transportnoi pryhody pislia yoho uchasti [Analysis of the problems that are created by a hybrid transport system in different road and transport suits after its participation]. Problems and Prospects of Life Safety System Development. Lviv: LSULS. Pp. 127-128.

Ружицький Д.В., Лоїк В.Б. (2017). Організація аварійно-рятувальних робіт з використанням гібридних транспортних засобів. Проблеми та перспективи розвитку безпеки життєдіяльності. Львів: ЛДУ БЖД. C. 88-90. Ruzhytskyi, D.V., Loik, V.B. (2017) Orhanizatsiia avariino-riatuvalnykh robit z vykorystanniam hibrydnykh transportnykh zasobiv [Organization of emergency rescue operations using hybrid vehicles]. Problems and Prospects of Life Safety System Development. Lviv: LSULS. 88-90. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-27

Як цитувати

Гордієнко, М., Пархоменко, О., & Подпіснов, В. (2022). Вимірювальний їздовий цикл WLTC (процедура вимірювання запасу ходу для гібридів та електромобілів). Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (22), 37–46. https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.22.0.9

Номер

Розділ

ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ І ЕКОЛОГІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ. ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ