Методика оцінки експлуатаційної економічності транспортних дизель-генераторів

Автор(и)

  • Олександр Богаєвський Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0001-6568-0340
  • Щасяна Аргун Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0001-6098-8661

DOI:

https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.22.0.4

Ключові слова:

дизель-генераторна установка, локомотив, тепловоз, економія палива

Анотація

Розроблено методику оцінки впливу технічних засобів управління на підвищення експлуатаційної економічності тепловозних дизель-генераторів, які дозволяють ще на стадії впровадження енергозберігаючих заходів визначити ефективність дизель-генераторів в сталих режимах, перехідних режимах і в режимах холостого ходу, очікуваних в процесі експлуатації транспортного засобу. Запропонована методика може бути використана в якості дієвого теоретичного інструменту, а отримані результати можуть бути використані при обґрунтуванні застосування різних технічних систем контролю і управління.

Біографії авторів

Олександр Богаєвський, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

д.т.н., проф. каф. автомобільної електроніки

Щасяна Аргун, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

д.т.н., професор кафедри автомобільної електроніки

Посилання

Dvadnenko, V., Arhun, S., Bogajevskiy, A., & Ponikarovska, S. (2018). Improvement of economic and ecological characteristics of a car with a start-stop system. International Journal of Electric and Hybrid Vehicles, 10(3), 209–222. https://doi.org/10.1504/IJEHV.2018.097377

Patlins, A., Hnatov, A., Arhun, S., & Dzyubenko, O. (2019). Design and research of constructive features of paving slabs for power generation by pedestrians. Transportation Research Procedia, 40, 434–441. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2019.07.063

Gandoman, F. H., Jaguemont, J., Goutam, S., Gopalakrishnan, R., Firouz, Y., Kalogiannis, T., Omar, N., & Van Mierlo, J. (2019). Concept of reliability and safety assessment of lithium-ion batteries in electric vehicles: Basics, progress, and challenges. Applied Energy, 251, 113343.

Shu, X., Yang, W., Guo, Y., Wei, K., Qin, B., & Zhu, G. (2020). A reliability study of electric vehicle battery from the perspective of power supply system. Journal of Power Sources, 451, 227805.

Migal, V., Lebedev, A., Shuliak, M., Kalinin, E., Arhun, S., & Korohodskyi, V. (2021). Reducing the vibration of bearing units of electric vehicle asynchronous traction motors. Journal of Vibration and Control, 27(9–10), 1123–1131. https://doi.org/10.1177/1077546320937634

Arhun, S., Hnatov, A., Migal, V., & Ponikarovska, S. (2020). Determining the quality of electric motors by vibro-diagnostic characteristics. EAI Endorsed Transactions on Energy Web, 7(29(e6)), 1–8. https://doi.org/10.4108/eai.13-7-2018.164101

Bogajevskiy, A., Arhun, S., Hnatov, A., Dvadnenko, V., Kunicina, N., & Patlins, A. (2019). Selection of Methods for Modernizing the Regulator of the Rotation Frequency of Locomotive Diesels. 1–6.

Bogajevskiy, A., Arhun, S., Dvadnenko, V., & Ponikarovska, S. (2020). Determining the degree of increasing locomotive diesel economic efficiency by modernization of the speed controller. EAI Endorsed Transactions on Energy Web, 7(28).

Babeł, M., & Szkoda, M. (2016). Diesel locomotive efficiency and reliability improvement as a result of power unit load control system modernisation. Ekspolatacja i Niezawodnosc - Maintenance and Reliability, 18(1), 38–49. https://doi.org/10.17531/ein.2016.1.6

BABeł, M., & SzkodA, M. (2016). Diesel locomotive efficiency and reliability improvement as a result of power unit load control system modernisation. Eksploatacja i Niezawodność, 18.

Giannelli, R. A., Nam, E. K., Helmer, K., Younglove, T., Scora, G., & Barth, M. (2005). Heavy-duty diesel vehicle fuel consumption modeling based on road load and power train parameters. SAE Technical Paper.

Tomoda, T., Ogawa, T., Ohki, H., Kogo, T., Nakatani, K., & Hashimoto, E. (2010). Improvement of diesel engine performance by variable valve train system. International Journal of Engine Research, 11(5), 331–344.

Khomich, A. Z. (1987). Fuel efficiency and auxiliary modes of diesel locomotives [Toplivnaya effektivnost i vspomogatelnie rezhimi teplovoznih dizelei]. Transport.

Volodin, A. I. (1979). Fuel efficiency of diesel locomotive power plants [Toplivnaya ekonomichnost silovih ustanovok teplovozov]. Transport.

Sinclair, A. (2012). Locomotive Engine Running and Management. BoD–Books on Demand.

Kałuża, A., & Kucharski, R. (2018). Locomotive diesel engine idle time distributions: Case studies from Poland, 2009–2013. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 62, 524–535.

Falendysh, A., Volodarets, M., Kletska, O., & Hatchenko, V. (2017). The impact of the type of operation on the parameters of a shunting diesel locomotive with hybrid power plant. MATEC Web of Conferences, 133, 03003. https://doi.org/10.1051/matecconf/201713303003

Modeling of transients of diesel locomotive in the operational cycle in order to establish ways to reduce fuel consumption [Modeliuvannia perekhidnykh protsesiv teplovoznoho dyzelia v ekspluatatsiinomu tsykli z metoiu vstanovlennia shliakhiv znyzhennia vytrat palyva] (No. 0199U003102; 96). (2001). KHarDAZT.

Bogajevskiy, A. (2008). Computer model of a powerful transport diesel generator with an electronic control system [Computer model of a powerful transport diesel generator with an electronic control system]. Открытые Информационные и Компьютерные Интегральные Технологии. Харьков: Нац. Аэрокосм. Ун-т “ХАИ,” 38, 150–169.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-27

Як цитувати

Богаєвський, О., & Аргун, Щ. (2022). Методика оцінки експлуатаційної економічності транспортних дизель-генераторів. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (22), 28–36. https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.22.0.4

Номер

Розділ

ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ І ЕКОЛОГІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ. ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ