Оцінка коефіцієнта корисної дії колісного рушія автомобіля

Автор(и)

  • Михайло Абович Подригало Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0002-1624-5219
  • Руслан Олегович Кайдалов Національна академія Національної гвардії України, 61001, України, м. Харків, майдан Захисників Україна, 3, Україна https://orcid.org/0000-0002-5131-6246
  • Василь Іванович Омельченко Національна академія Національної гвардії України, 61001, Україна, м. Харків, майдан Захисників України, 3, Україна https://orcid.org/0000-0001-6713-7026

DOI:

https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.21.0.08

Ключові слова:

автомобіль, колісний рушій, енергоефективність, крутний момент, коефіцієнт корисної дії

Анотація

Енергетична ефективність автомобіля є характеристикою раціонального використання потужності двигуна й витрачання запасів джерел енергії. На сьогоднішній день проблема оцінки коефіцієнта корисної дії колісного рушія автомобіля є однією з найбільш актуальних в сучасному машинобудуванні. Тому існує нагальна потреба в оптимізації здатності оцінки показників енергоефективності автомобіля шляхом отримання математичної моделі коефіцієнта корисної дії колісного рушія для подальшого  раціонального проектування автомобілів по критеріям енергоефективності.

Посилання

  1. Горелов В.А., & Чудаков О.И. (2017) Анализ конструктивных схем привода колес прицепных звеньев активных автопоездов. Известие МГТУ «МАМИ», (1), 16-24. Gorelov V., & Chudakov O.(2016).Analiz konstruktivnyih shem privoda koles pritsepnyih zvenev aktivnyih avtopoezdov.[Analysis of constructive schemes of wheel drive of trailer links of active road trains].Izvestie MGTU «MАMI», (1), 16-24. [In Russian].
  2. Шухман С.Б., Соловьев В.И., & Прочко Е.И. (2007). Теория силового привода колес автомобилей высокой проходимости. Агробизнесцентр. Shuhman S.B., Solovev V.I., & Prochko E.I. (2007). Teoriya silovogo privoda koles avtomobiley vyisokoy prohodimosti.[Theory of the power drive of the wheels of off-road vehicles].Agrobiznestsentr. .[In Russian].
  3. Можаєв, О.О. (2019) Мінімізація втрат потужності тягово-транспортних засобів при русі по опорній поверхні, яка деформується. Східноєвропейський журнал передових технологій, (97), 69–74. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156721. Mozhaev, O.O. (2019). Minimizatsiia vtrat potuzhnosti tiahovo-transportnykh zasobiv pry rusi po opornii poverkhni, yaka deformuietsia. [Minimization of power losses of traction vehicles when moving on the deformation bearing surface]. Skhidnoievropeiskyi zhurnal peredovykh tekhno-lohii, (97), 69–74. [In Ukrainian]
  4. Гуськов, В.В. (2018). Динамическая характеристика многоцелевых колесных машин при движении по грунтовым поверхностям. БНТУ. Guskov, V.V. (2018). Dinamicheskaya harakteristika mnogotselevyih kolesnyih mashin pri dvizhenii po gruntovyim poverhnostyam. [Dynamic characteristics of multy-purpose wheeled machines during driving on ground surfase]. BNTY. [In Russian].
  5. Кутьков, Г.М. (2016). Тракторы и автомобили: теория и технологические свойства. ИНФРА-М. Kutkov, G.M. (2016). Traktoryi i avtomobili: teoriya i tehnologicheskie svoystva.
  6. [Tractors and cars: theory and technological properties].INFRA-M.
  7. Абдулгазис, У. А., Клец, Д. М., & Подригало, М.А. (2010). Динамика колеса и устойчивость движения автомобиля. ДИАЙПИ. Abdulgazis, U., Klets, D., Podrihalo, M. (2010). Dinamika kolesa i ustoychivost dvizheniya avtomobilya. [Wheel dynamics and vehicle stability]. DIAYPI. [In Russian].
  8. Лебедев, А.Т., Артемов, Н.Т., Подригало, М.А., & Кот, А.В. (2012). Радиус качения и оценка взаимодействия колеса автомобильной машины с дорогой. Технічні науки, 124 (2), 43-48. Lebedev, A., Artemov, N., Podrigalo, M.A., & Kot, A. (2012). Radius kacheniya i otsenka vzaimodeystviya kolesa avtomobilnoy mashinyi s dorogoy. [Rolling radius and assessment of the interaction of a car wheel with the road]. Tekhnichni nauky: Visnyk HNADU, 124 (2), 43-48. [In Russian].
  9. Lihle, I., Dove, A., Mohlalakoma, T., & Otis, T. (2017). Heaviside based optimal control for ride comfort and actuation energy optimisation in half-car suspension systems. Modern mechanics, (2).259-264.
  10. Абдулгазіс, А.У., Абрамов, Д.В., Артьомов, М.П., Подригало, М.А., & Полянський, О.С. (2019). Динаміка колеса автомобіля. ХНАДУ. Abdulhazis, A., V. Abramov, D., Artomov, M., Podryhalo, M., Polianskyi O. (2019). Dynamika kolesa avtomobilia. [Vehicle wheel dynamics]. HNADU. [In Ukrainian].
  11. Подригало, М.А. (2007). Качение автомобильного колеса и определение понятия «тяговая сила» (В порядке обсуждения). Автомобильная промышленость, (1), 25-26. Podryhalo, M. (2007). Kachenie avtomobilnogo kolesa i opredelenie ponyatiya «tyagovaya sila» (V poryadke obsuzhdeniya). [Rolling of an automobile wheel and the definition of the concept of "tractive force" (By discussion)]. Avtomobilnaya promyishlenost, (1), 25-26. [In Russian].
  12. Евсеев, П.П. (2006). Эффективный КПД движителя автомобиля. Автомобильная промышленность, (4), 12-14. Evseev, P. (2006). Effektivnyiy KPD dvizhitelya avtomobilya. [Efficiency of the vehicle propulsion]. Avtomobilnaya promyishlenost, (4), 12-14. [In Russian].
  13. Kaidalov, R., Omelchenko, V. Podryhalo, M. (2021). Analisis of existing constructions of road trains with active trailers. Advances in mechanical engineering and transport, 2 (17), 11-16.
  14. Пожидаев, С.П. (2014). К вопросу о радиусах эластичного колеса. Автомобильный транспорт, (4), 6-8. Pozhidaev, S. (2014). K voprosu o radiusah elastichnogo kolesa. [To the question of the radius of the elastic wheel].Avtomobilnyi transport, (4), 6-8. [In Russian].
  15. Fangjie, Yu. (2016). Direct Energy Rebound Effect of Family Cars: An Analysis Based on a Survey in Chang-Zhu-Tan City Group. Energy Procedia, (104),197-202.
  16. Петрушов, В.А. (2008). Автомобили и автопоезда:Новые технологии исследования сопротивления качению и воздуха. ТОРУС ПРЕСС. Petrushov, V. (2008). Avtomobili i avtopoezda:Novyie tehnologii issledovaniya soprotivleniya kacheniyu i vozduha. [Automobiles and road trains: New technologies for the study of rolling resistance and air]. TORUS PRESS. [In Russian].
  17. Volvo Mean Green. (2015) The best-seeing hybrid vintage car in the world, (86), 12-14. Taken from http://interest.com/volvo-mean-green-the-fastest-automobile.
  18. Travesset-Baro, О. (2016). Transport energy demand in Andorra. Assessing private car futures through sensitivity and scenario analysis. Energy Policy, (96). 78-92.
  19. Fangjie, Yu. (2016). Direct Energy Rebound Effect of Family Cars: An Analysis Based on a Survey in Chang-Zhu-Tan City Group. Energy Procedia. (104), 197-202.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-29

Як цитувати

Подригало , М. А., Кайдалов, Р. О., & Омельченко, В. І. (2022). Оцінка коефіцієнта корисної дії колісного рушія автомобіля. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (21), 31–39. https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.21.0.08

Номер

Розділ

ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ І ЕКОЛОГІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ. ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ