Моделювання впливу параметрів легкового автомобіля на процес його розгону

Автор(и)

  • Олександр Осетров Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут», 61002, Україна, м. Харків, вул. Кирпичова, 2., Україна https://orcid.org/0000-0002-5495-9626
  • Богдан Чучуменко Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут», 61002, Україна, м. Харків, вул. Кирпичова, 2., Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/VEIT.2021.20.0.05

Ключові слова:

динаміка автомобіля, прийомистість, математичне моделювання, привід, параметри автомобіля, навантаження

Анотація

Запропоновано математичну модель динаміки розгону легкового автомобіля з урахуванням часу переключення передач. Модель враховує параметри автомобіля і двигуна, режим перемикання передач, зовнішні умови (параметри дорожнього покриття, ухил дороги). В результаті розрахунку для автомобіля Daewoo Lanos  проаналізовані навантаження, які виникають в приводі автомобіля. Визначено час, за який  автомобіль розганяється до 100 км / год. Проаналізовано вплив маси автомобіля, номінальної потужності двигуна, режиму і часу перемикання передач, радіуса коліс, висоти автомобіля, коефіцієнта аеродинамічного опору на динаміку розгону автомобіля.

Біографії авторів

Олександр Осетров, Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут», 61002, Україна, м. Харків, вул. Кирпичова, 2.

к.т.н, доцент каф. двигунів внутрішнього згоряння

Богдан Чучуменко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут», 61002, Україна, м. Харків, вул. Кирпичова, 2.

аспірант каф. двигунів внутрішнього згоряння

Посилання

Uffelmann F. (1984). Autolin-bin digitales. Simulation srechen-programm fur die Fabirdynamik von Personenkzaft-vagen. Automobiltechnik zeitschrift, ATZ, 86(2), 41-46.

Иванников, С. В., Родионов Г.Л. & Сидоренко А.С. (2005). О построении математической модели движения автомобиля. Электронный журнал «Труды МАИ», 18, 1-18. Ivannikov, S., Rodionov G., Sidorenko A. (2005). O postroenii matematicheskoy modeli dvizheniya avtomobilya. [On the construction of a mathematical model of vehicle motion], electronic journal «Trudy MAI», 18, 1-18. [in Russian]

Thanh. V. & Ta M. (2015) A Universal Dynamic and Kinematic Model of Vehicles. IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (VPPC)( October 19-22, 2015, Montreal, QC), 1-6. doi: 10.1109/VPPC.2015.7352889.

Тарасик, В.П. & Пузанова О.В. (2019). Методика моделирования ездового цикла автомобиля. Вестник Белорусско-Российского университета, 4 (65), 75-86. Tarasik V. & Puzanova О. (2019). Metodika modelirovaniya ezdovogo cikla avtomobilya. [Modeling technique for the vehicle driving cycle]. Vestnik Belorussko-Rossijskogo universiteta, 4 (65), 75-86. [in Russian]

Тарасик В.П. (2017). Математическое моделирование прямолинейного движения автомобиля. Вестник Белорусско-Российского университета, 2 (55). Tarasik V. (2017). Matematicheskoe modelirovanie pryamolinejnogo dvizheniya avtomobilya. [Mathematical modeling of vehicle’s linear motion]. Vestnik Belorussko-Rossijskogo universiteta, 2 (55). [in Russian]

Забавников, Н.А. (1961). Аналитическое определение времени и пути разгона. Автомобильная промышленность, 6, 11-14. Zabavnikov, N. (1961) Analiticheskoe opredelenie vremeni i puti razgona. [Analytical determination of the time and path of acceleration]. Automotive industry, 6, 11-14. [in Russian]

Стуканов В.А. (2005). Основы теории автомобильных двигателей и автомобиля. Учебное пособие. – М:ФОРУМ: ИНФРА-М, 368.

Stukanov V. (2005) Osnovi teorii avtomobilnyih dvigateley i avtomobilya. Uchebnoe posobie. [Fundamentals of the automobile engines and automobiles theory. Tutorial]. FORUM: INFRA-M, Moscow, 368. [in Russian]

Галимзянов, Р.К. (1998). Тяговый расчет автомобиля с механической трансмиссией. Учебное пособие. Челябинск: Издательство ЮУрГУ, 41. Galimzyanov, R. (1998), Tyagovyiy raschet avtomobilya s mehanicheskoy transmissiey. Uchebnoe posobie. [Traction calculation of a car with a mechanical transmission. Tutorial]. Publishing House YUUrGU, Chelyabinsk, 41. [in Russian]

Нагайцев, М.В. (2003). Метод прогнозирования режимов работы ступенчатой коробки передач транспортной машины с системой автоматического переключения (Дис. канд. техн. наук). МГТУ им. Н.Э. Баумана, Москва.

Nagaytsev, M. (2003), Metod prognozirovaniya rezhimov rabotyi stupenchatoy korobki peredach transportnoy mashinyi s sistemoy avtomaticheskogo pereklyucheniya. [The method of forecasting the operating modes of a stepped gearbox of a transport machine with an automatic switching system]. Bauman MSTU, Moscow. [in Russian]

Прасолов, Н.С. (2004). Обоснование режимов переключения в автомобильной коробке передач с изменяемым межосевым расстоянием зубчатых зацеплений. (Дис. канд. техн. наук) Южно-Уральский Государственный Университет, Челябинск. Prasolov, N. (2004). Obosnovanie rezhimov pereklyucheniya v avtomobilnoy korobke pe-redach s izmenyaemyim mezhosevyim rasstoyaniem zubchatyih zatsepleniy. [Justification of the modes of switching in an automobile gearbox with a variable center distance of gearing]. South Ural State University. Chelyabinsk. [in Russian]

Юсупов А.А. (2013). Совершенствование тягово-динамического расчета автомобиля путём учета процесса переключения передач и управления двигателем. (Дис. канд. техн. наук) Южно-Уральский Государственный Университет, Челябинск. Yusupov А. (2013) Sovershenstvovanie tyagovo-dinamicheskogo rascheta avtomobilya putyom ucheta processa pereklyucheniya peredach i upravleniya dvigatelem. [Improving the traction-dynamic calculation of the car by taking into account the process of gear shifting and engine control]. South Ural State University. Chelyabinsk. [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30

Як цитувати

Осетров, О., & Чучуменко, Б. (2021). Моделювання впливу параметрів легкового автомобіля на процес його розгону . Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (20), 45–53. https://doi.org/10.30977/VEIT.2021.20.0.05

Номер

Розділ

МОДЕЛЮВАННЯ ПРИКЛАДНИХ ЗАДАЧ В АВТОМОБІЛЕБУДУВАННІ І ТРАНСПОРТНИХ СИСТЕМАХ