Використання мультиагентних систем в транспортній логістиці
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2018.14.0.35Анотація
Швидкий розвиток і поширення нових технологій передбачає необхідність в новому якісному програмному забезпеченні. в тому числі автоматизація бізнес-процесів в логістиці. На ринку автоматизації логістики в 2017-2018 роках спостерігається все більше і більше запитів на ERP, TMS, FMS і WMS системи, виріс попит на роботизацію, технології Data Science, доповнену реальність і IoT. Для підвищення ефективності бізнесу в сфері транспортної логістики необхідно детальне вивчення матеріальних (товари та вантажі) і інформаційних потоків (дані по замовленнях і постачання, фінансові дані і т.п.). За підрахунками аналітиків логістика може становити до 40% собівартості продукції. Методи мінімізації витрат на логістику різні. Використання інформаційних технології в логістиці дозволять вирішити ряд таких як: економія час; максимальне спрощення роботи; візуалізація результатів роботи і виявлення слабких місць в схемі; скорочення витрат. Основне завдання автоматизації в сфері транспортної логістики – розрахунок оптимальних маршрутів з урахуванням безлічі нерівнозначних критеріїв. Економія досягається не тільки завдяки скороченню витрат на транспорт, але і за рахунок оптимізації графіка роботи перевізників, що дозволяє уникати простоїв і недовантаження. Для вирішення завдання в даній статті запропоновано використовувати технологію многоагентних систем. Даний підхід заснований на використанні спеціальних автономних індивідуумів (агентів), об'єднаних в систему. Агент тут представляє з себе програму, яка в автономному режимі здатна здійснювати самостійні дії відповідно до заданої метою. Метою дослідження є визначення архітектури системи, аналіз сучасних програмних середовищ для розробки многоагентних систем, опис поведінки штучних агентів. Сценарій роботи системи підтримки прийняття рішення, розглядається в даній статті буде включати в себе кілька типів штучних агентів таких як агенти-перевізники і агенти-користувачі транспортних послуг. Кожен агент-користувач транспортних послуг отримує заносить в загальний інформаційний простір дані про географію перевезення, складі вантажу і фінансових умовах, і періодично запитує пропозицію (послуги на перевезення) у всіх відомих йому агентів-перевізників. Коли пропозиція отримано, агент-користувач транспортних послуг приймає його і видає замовлення на перевезення. Якщо кілька агентів-перевізників надають пропозиції агенту-користувачеві транспортних послуг, він приймає найкраще з них. Кожен агентів-перевізників безперервно прослуховує запити від агентів-користувачів транспортних послуг. При отриманні запиту на перевезення агенти-перевізники перевіряють свої замовлення і, на основі загального списку замовлень можуть формувати оптимальний маршрут для перевезення. Якщо умови щодо виконання конкретного замовлення не відповідають вимогам, то замовлення відхиляється. Після виконання замовлення на перевозкуон видаляється із загального списку.
Ключові слова:
штучний агент; перевезення; транспортна логістика системи підтримки прийняття рішень.
Посилання
Namiot D.E., Sukhomlin V.A., Sharghalin S.P. (2016). Software Programnie agenti v ERP systemach [Software Agents in ERP Systems]. International Journal of Open Information Technologies ISSN: 2307-8162 vol. 4, no. 6th. [in Rusian].
Cummings M., Haag S., McCubbrey D. (2003). Management information systems for the information age.
Ristoski P., Paulheim H. (2016). Semantic Web in data mining and knowledge discovery: A comprehensive survey. Web Semantics: Science, Services and Agents on the World Wide Web.
Namiot D. (2015). Twitter as a transport layer platform. Artificial Intelligence and Natural Language and Information Extraction, Social Media and Web Search FRUCT Conference (AINL-ISMW FRUCT), 2015. – IEEE.
Stallings W. (1998). SNMP, SNMPv2, SNMPv3, and RMON 1 and 2. – Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc.
Namiot D., Sneps-Sneppe M. (2014). On software standards for smart cities: API or DPI. ITU Kaleidoscope Academic Conference: Living in a converged world-Impossible without standards?, Proceedings of the 2014. – IEEE, 2014. 169-174.
FIPA Retrived from: http://www.fipa.org (accessed: 23.12.2018).
JADE Retrived from: http://jade.tilab.com/ (accessed: 23.12.2018).
Fabio Bellifemine, Giovanni Caire, Tiziana Trucco (TILAB, formerly CSELT), Giovanni Rimassa (University of Parma) JADE programmer’s guide. Retrived from: http://jade.tilab.com/doc/ programmers guide.pdf (accessed: 23.12.2018).
Посилання відповідно до ДСТУ
Намиот Д. Е., Сухомлин В. А., Шаргалин С. П. Программные агенты в ERP системах. Journal of Open Information Technologies ISSN: 2307-8162 vol. 4, no. 6, 2016.
Cummings M., Haag S., McCubbrey D. Management information systems for the information age. – 2003.
Ristoski P., Paulheim H., Semantic Web in data mining and knowledge discovery: A comprehensive survey. Web Semantics: Science, Services and Agents on the World Wide Web. – 2016.
Namiot D. Twitter as a transport layer platform. Artificial Intelligence and Natural Language and Information Extraction, Social Media and Web Search FRUCT Conference (AINL-ISMW FRUCT), 2015. – IEEE, 2015. – С. 46-51.
Stallings W. SNMP, SNMPv2, SNMPv3, and RMON 1 and 2. Addison-Wesley Longman Publishing Co., Inc., 1998.
Namiot D., Sneps-Sneppe M. On software standards for smart cities: API or DPI . ITU Kaleidoscope Academic Conference: Living in a converged world-Impossible without standards, Proceedings of the 2014. – IEEE, 2014. – С. 169-174.
FIPA URL: http://www.fipa.org (дата звернення 23.12.2018).
JADE URL: http://jade.tilab.com/ (дата звернення 23.12.2018).
Fabio Bellifemine, Giovanni Caire, Tiziana Trucco (TILAB, formerly CSELT), Giovanni Rimassa (University of Parma) JADE programmer’s guide URL: http://jade.tilab.com/doc/ programmers guide.pdf (дата звернення 23.12.2018).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Сергей Викторович Пронин

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.