Управління дросельною заслінкою системи повітропостачання автотранспортного двигуна
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2018.13.0.36Анотація
Розроблена спрощена структурна схема системи управління (СУ) частотою обертання колінчастого вала, в якій використовується дискретна передавальна функція об'єкта управління і дискретна передавальна функція об'єкта управління відносно, який задає впливу. В якості параметрично-оптимизуючого регулятора застосовується лінійний регулятор другого порядку. Проектована система управління характеризується відносно малим рівнем шумів і величиною запізнювання в об'єкті управління. В таких умовах рекомендується використання ПІД-регуляторів. Для того, що б розглянутий регулятор мав властивості безперервного ПІД-регулятора були накладені обмеження на його коефіцієнти. У даній системі для управління частотою обертання колінчастого вала передбачається використовувати зміну кутового положення дросельної заслінки за допомогою крокового двигуна. Отримані співвідношення дозволяють здійснити попередню оцінку значень коефіцієнтів цифрового регулятора, а також вибрати необхідний період дискретизації сигналів мікропроцесорної системи управління газового ДВЗ. Надалі значення обраних параметрів повинні бути уточнені в процесі експериментальних досліджень з урахуванням розглянутих обмежень.
Ключові слова:
дросельна заслінка; система управління; структурна схема; передавальна функція; різницеві рівняння.
Посилання
Izerman R. Digital control systems / R. Iserman. – Moscow: Mir, 1984. – 541 р.
Methods of classical and modern theory of automatic control: A textbook in 5 volumes; Т.3: Synthesis of regulators of automatic control systems / Ed. K.A. Pupkov and N.D. Egupova. - Moscow: Izdatelstvo MGTU im. NE Bauman, 2004. – 616 р.
Manoylo V.М. Constructive features of throttle knots of air supply systems of autotractor internal combustion engines / Manoylo V.M, Lipinskii M.S, Dzyubenko A.A // Electronic Journal "Automotive Electronics. Modern technology". - Kh. KhNADU - 2017. – Ed. 11. – P. 38 - 45.
Patent for Utility Model 110618 Ukraine, F01L / 00, F02M23 / 00.00. Choke center of air sup-ply system engine / F.I. Abramchuk, V.M. Ma-noylo, O.A. Dzyubenko, M.S. Lipinsky - appli-cation № a2013 00833 dated January 24, 2013; has published 25.10. 2016. Bul. No. 20.
Пристатейна бібліографія ДСТУ
Изерман Р. Цифровые системы управления: Пер.с англ / Р. Изерман. – М.: Мир, 1984. – 541 с.
Методы классической и современной теории автоматического управления: Учебник в 5-и тт.; Т.3: Синтез регуляторов систем автоматического управления / Под ред. К.А. Пупкова и Н.Д. Егупова. – М.: Издательство МГТУ им. Н.Э.Баумана, 2004. – 616 с.
Манойло В.М. Конструктивные особенности дроссельных узлов систем воздухоснабжения автотракторных ДВС /Манойло В.М., Липинский М.С., Дзюбенко А.А.// Електронний журнал «Автомобільна електроніка. Сучасні технології». – Х.: ХНАДУ.– 2017.– Вип. 11. – С. 38 - 45.
Пат. на кор. модель 110618 Україна, F01L/00, F02M23/00.00. Дросельний вузол системи повітропостачання ДВЗ /Ф.І. Абрамчук, В.М. Манойло, О.А. Дзюбенко, М.С. Липинський.- заявка № а2013 00833 від 24.01.2013; опубл. 25.10. 2016. Бюл. № 20.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Владимир Максимович Манойло

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.