Вплив температури навколишнього середовища та швидкості руху електромобіля Hyundai Kona Electric на його пробіг

Автор(и)

  • Андрій Гнатов Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0003-0932-8849
  • Щасяна Аргун Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25 , Україна https://orcid.org/0000-0001-6098-8661
  • Ольга Ульянець Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0002-9384-4557
  • Дмитро Іванов Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0009-0003-8230-6854

DOI:

https://doi.org/10.30977/VEIT.2025.28.0.2

Ключові слова:

електромобіль, пробіг електромобіля, запас ходу електромобіля, SOH, енергоефективність, Hyundai Kona Electric

Анотація

У статті наведено результати експериментальних досліджень впливу температури навколишнього середовища та швидкості руху на запас ходу електромобіля Hyundai Kona Electric 2019 року випуску. Аналіз виконано на основі пробігу, розрахованого за показниками енергоспоживання. Для міського режиму експлуатації оптимальним є температурний діапазон від 10 °C до 30 °C, для руху по трасі – від 12 °C до 28 °C. Саме в цих межах електромобіль демонструє найкраще співвідношення між витратами енергії та пройденою відстанню.

Посилання

  1. Patlins, A., Hnatov, A., Kunicina, N., Arhun, S., Zabasta, A., & Ribickis, L. (2018, July). Sustainable pavement enabling electricity production for road lighting using green energy. In 2018 Energy and Sustainability for Small Developing Economies (ES2DE) (pp. 1–2). IEEE. https://doi.org/10.1109/ES2DE.2018.8494236
  2. Arhun, S., Hnatov, A., Hnatova, H., Patlins, A., & Kunicina, N. (2020, November). Problems that have arisen in universities in connection with COVID-19 on the example of the Double Degree Master’s Program “Electric Vehicles and Energy-Saving Technologies”. In 2020 IEEE 61th International Scientific Conference on Power and Electrical Engineering of Riga Technical University (RTUCON) (pp. 1–6). IEEE. https://doi.org/10.1109/RTUCON51174.2020.9316601
  3. Zabasta, A., Peuteman, J., Kunicina, N., Kazymyr, V., Hvesenya, S., Hnatov, A., ... & Ribickis, L. (2020). Research on cross-domain study curricula in cyber-physical systems: A case study of Belarusian and Ukrainian universities. Education Sciences, 10(10), 282. https://doi.org/10.3390/educsci10100282
  4. Аргун, Щ. В., Гнатов, А. В., & Ульянець, О. А. (2016). Екологічний та енергоефективний автомобільний транспорт та його інфраструктура. Вісник ЖДТУ, 2(77), 18–26. Arhun, Sh. V., Hnatov, A. V., & Ulyanets, O. A. (2016). Ekolohichnyi ta enerhoefektyvnyi avtomobilnyi transport ta yoho infrastruktura [Ecological and energy-efficient automobile transport and its infrastructure]. Visnyk ZhDTU, 2(77), 18–26. [in Ukrainian].
  5. Qian, K., Zhou, C., Yuan, Y., & Allan, M. (2010, September). Temperature effect on electric vehicle battery cycle life in vehicle-to-grid applications. In CICED 2010 Proceedings (pp. 1–6). IEEE.
  6. Samadani, E., Mastali, M., Farhad, S., Fraser, R. A., & Fowler, M. (2016). Li-ion battery performance and degradation in electric vehicles under different usage scenarios. International Journal of Energy Research, 40(3), 379–392. https://doi.org/10.1002/er.3378
  7. Timilsina, L., Badr, P. R., Hoang, P. H., Ozkan, G., Papari, B., & Edrington, C. S. (2023). Battery degradation in electric and hybrid electric vehicles: A survey study. IEEE Access, 11, 42431–42462. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3271287
  8. Senol, M., Bayram, I. S., Naderi, Y., & Galloway, S. (2023). Electric vehicles under low temperatures: A review on battery performance, charging needs, and power grid impacts. IEEE Access, 11, 39879–39912. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3268615
  9. Ekoenergetyka. (2023). Does cold weather affect the performance of your electric vehicle (EV)? Retrieved from https://ekoenergetyka.com/blog/does-cold-weather-affect-the-performance-of-your-electric-vehicle-ev/
  10. Seo, J., Vijayagopal, R., Kim, N., Rousseau, A., & Stutenberg, K. (2025). Effects of ambient temperature on electric vehicle range considering battery performance, powertrain efficiency, and HVAC load. Energy Conversion and Management, 326, 119493. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2025.119493
  11. Hnatov, A., Arhun, S., Tarasov, K., Hnatova, H., Mygal, V., & Patlins, A. (2019, October). Researching the model of electric propulsion system for bus using Matlab Simulink. In 2019 IEEE 60th International Scientific Conference on Power and Electrical Engineering of Riga Technical University (RTUCON) (pp. 1–6). IEEE. https://doi.org/10.1109/RTUCON48111.2019.8982352
  12. Iora, P., & Tribioli, L. (2019). Effect of ambient temperature on electric vehicles’ energy consumption and range: Model definition and sensitivity analysis based on Nissan Leaf data. World Electric Vehicle Journal, 10(1), 2. https://doi.org/10.3390/wevj10010002
  13. Karlsen, H., Dong, T., Yang, Z., & Carvalho, R. (2019). Temperature-dependence in battery management systems for electric vehicles: Challenges, criteria, and solutions. IEEE Access, 7, 142203–142213. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2019.2943558
  14. Bairwa, B., & Soujanya, R. (2024, April). Mathematical modeling and analysis of electric vehicle battery. In 2024 1st International Conference on Innovative Sustainable Technologies for Energy, Mechatronics, and Smart Systems (ISTEMS) (pp. 48–53). IEEE.
  15. Gurusamy, A., Ashok, B., & Mason, B. (2023). Prediction of electric vehicle driving range and performance characteristics: A review on analytical modeling strategies with its influential factors and improvisation techniques. IEEE Access, 11, 131521–131548. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3334620
  16. Galvin, R. (2017). Energy consumption effects of speed and acceleration in electric vehicles: Laboratory case studies and implications for drivers and policymakers. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 53, 234–248. https://doi.org/10.1016/j.trd.2017.04.020
  17. Wager, G., Whale, J., & Braunl, T. (2016). Driving electric vehicles at highway speeds: The effect of higher driving speeds on energy consumption and driving range for electric vehicles in Australia. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 63, 158–165. https://doi.org/10.1016/j.rser.2016.05.060
  18. Wang, J., Besselink, I., & Nijmeijer, H. (2015). Electric vehicle energy consumption modelling and prediction based on road information. World Electric Vehicle Journal, 7(3), 447–458. https://doi.org/10.3390/wevj7030447
  19. Kuttey, V. K., & Bali, S. K. (2024, July). Effect of various drive cycles on battery electric vehicle (BEV). In 2024 International Conference on Computational Intelligence for Green and Sustainable Technologies (ICCIGST) (pp. 1–4). IEEE.
  20. Hnatov, A., Arhun, S., & Migal, V. (2025). Experimental assessment of temperature and speed effects on Hyundai Kona Electric driving range and energy consumption. In Transport Means 2025: Proceedings of the 29th International Scientific Conference Transport Means (Kaunas, Lithuania, 1–3 October 2025).
  21. Tran, T. B., Kolmanovsky, I., Biberstein, E., Makke, O., Tharayil, M., & Gusikhin, O. (2024). Effect of wind on electric vehicle energy consumption: Sensitivity analyses and implications for range estimation and optimal routing. ACM Journal on Autonomous Transportation Systems, 1(2), Article 8. https://doi.org/10.1145/3633460

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-12-08

Як цитувати

Гнатов, А., Аргун, Щ., Ульянець, О., & Іванов, Д. (2025). Вплив температури навколишнього середовища та швидкості руху електромобіля Hyundai Kona Electric на його пробіг. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (28), 14–24. https://doi.org/10.30977/VEIT.2025.28.0.2

Номер

Розділ

ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ВИРОБНИЦТВА І РЕМОНТУ ЗАСОБІВ ТРАНСПОРТУ. СЕРВІСНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ І ТЕХНІЧНИЙ ОГЛЯД АВТОМОБІЛІВ