Вплив температури навколишнього середовища та швидкості руху електромобіля Hyundai Kona Electric на його пробіг
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2025.28.0.2Ключові слова:
електромобіль, пробіг електромобіля, запас ходу електромобіля, SOH, енергоефективність, Hyundai Kona ElectricАнотація
У статті наведено результати експериментальних досліджень впливу температури навколишнього середовища та швидкості руху на запас ходу електромобіля Hyundai Kona Electric 2019 року випуску. Аналіз виконано на основі пробігу, розрахованого за показниками енергоспоживання. Для міського режиму експлуатації оптимальним є температурний діапазон від 10 °C до 30 °C, для руху по трасі – від 12 °C до 28 °C. Саме в цих межах електромобіль демонструє найкраще співвідношення між витратами енергії та пройденою відстанню.
Посилання
- Patlins, A., Hnatov, A., Kunicina, N., Arhun, S., Zabasta, A., & Ribickis, L. (2018, July). Sustainable pavement enabling electricity production for road lighting using green energy. In 2018 Energy and Sustainability for Small Developing Economies (ES2DE) (pp. 1–2). IEEE. https://doi.org/10.1109/ES2DE.2018.8494236
- Arhun, S., Hnatov, A., Hnatova, H., Patlins, A., & Kunicina, N. (2020, November). Problems that have arisen in universities in connection with COVID-19 on the example of the Double Degree Master’s Program “Electric Vehicles and Energy-Saving Technologies”. In 2020 IEEE 61th International Scientific Conference on Power and Electrical Engineering of Riga Technical University (RTUCON) (pp. 1–6). IEEE. https://doi.org/10.1109/RTUCON51174.2020.9316601
- Zabasta, A., Peuteman, J., Kunicina, N., Kazymyr, V., Hvesenya, S., Hnatov, A., ... & Ribickis, L. (2020). Research on cross-domain study curricula in cyber-physical systems: A case study of Belarusian and Ukrainian universities. Education Sciences, 10(10), 282. https://doi.org/10.3390/educsci10100282
- Аргун, Щ. В., Гнатов, А. В., & Ульянець, О. А. (2016). Екологічний та енергоефективний автомобільний транспорт та його інфраструктура. Вісник ЖДТУ, 2(77), 18–26. Arhun, Sh. V., Hnatov, A. V., & Ulyanets, O. A. (2016). Ekolohichnyi ta enerhoefektyvnyi avtomobilnyi transport ta yoho infrastruktura [Ecological and energy-efficient automobile transport and its infrastructure]. Visnyk ZhDTU, 2(77), 18–26. [in Ukrainian].
- Qian, K., Zhou, C., Yuan, Y., & Allan, M. (2010, September). Temperature effect on electric vehicle battery cycle life in vehicle-to-grid applications. In CICED 2010 Proceedings (pp. 1–6). IEEE.
- Samadani, E., Mastali, M., Farhad, S., Fraser, R. A., & Fowler, M. (2016). Li-ion battery performance and degradation in electric vehicles under different usage scenarios. International Journal of Energy Research, 40(3), 379–392. https://doi.org/10.1002/er.3378
- Timilsina, L., Badr, P. R., Hoang, P. H., Ozkan, G., Papari, B., & Edrington, C. S. (2023). Battery degradation in electric and hybrid electric vehicles: A survey study. IEEE Access, 11, 42431–42462. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3271287
- Senol, M., Bayram, I. S., Naderi, Y., & Galloway, S. (2023). Electric vehicles under low temperatures: A review on battery performance, charging needs, and power grid impacts. IEEE Access, 11, 39879–39912. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3268615
- Ekoenergetyka. (2023). Does cold weather affect the performance of your electric vehicle (EV)? Retrieved from https://ekoenergetyka.com/blog/does-cold-weather-affect-the-performance-of-your-electric-vehicle-ev/
- Seo, J., Vijayagopal, R., Kim, N., Rousseau, A., & Stutenberg, K. (2025). Effects of ambient temperature on electric vehicle range considering battery performance, powertrain efficiency, and HVAC load. Energy Conversion and Management, 326, 119493. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2025.119493
- Hnatov, A., Arhun, S., Tarasov, K., Hnatova, H., Mygal, V., & Patlins, A. (2019, October). Researching the model of electric propulsion system for bus using Matlab Simulink. In 2019 IEEE 60th International Scientific Conference on Power and Electrical Engineering of Riga Technical University (RTUCON) (pp. 1–6). IEEE. https://doi.org/10.1109/RTUCON48111.2019.8982352
- Iora, P., & Tribioli, L. (2019). Effect of ambient temperature on electric vehicles’ energy consumption and range: Model definition and sensitivity analysis based on Nissan Leaf data. World Electric Vehicle Journal, 10(1), 2. https://doi.org/10.3390/wevj10010002
- Karlsen, H., Dong, T., Yang, Z., & Carvalho, R. (2019). Temperature-dependence in battery management systems for electric vehicles: Challenges, criteria, and solutions. IEEE Access, 7, 142203–142213. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2019.2943558
- Bairwa, B., & Soujanya, R. (2024, April). Mathematical modeling and analysis of electric vehicle battery. In 2024 1st International Conference on Innovative Sustainable Technologies for Energy, Mechatronics, and Smart Systems (ISTEMS) (pp. 48–53). IEEE.
- Gurusamy, A., Ashok, B., & Mason, B. (2023). Prediction of electric vehicle driving range and performance characteristics: A review on analytical modeling strategies with its influential factors and improvisation techniques. IEEE Access, 11, 131521–131548. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2023.3334620
- Galvin, R. (2017). Energy consumption effects of speed and acceleration in electric vehicles: Laboratory case studies and implications for drivers and policymakers. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 53, 234–248. https://doi.org/10.1016/j.trd.2017.04.020
- Wager, G., Whale, J., & Braunl, T. (2016). Driving electric vehicles at highway speeds: The effect of higher driving speeds on energy consumption and driving range for electric vehicles in Australia. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 63, 158–165. https://doi.org/10.1016/j.rser.2016.05.060
- Wang, J., Besselink, I., & Nijmeijer, H. (2015). Electric vehicle energy consumption modelling and prediction based on road information. World Electric Vehicle Journal, 7(3), 447–458. https://doi.org/10.3390/wevj7030447
- Kuttey, V. K., & Bali, S. K. (2024, July). Effect of various drive cycles on battery electric vehicle (BEV). In 2024 International Conference on Computational Intelligence for Green and Sustainable Technologies (ICCIGST) (pp. 1–4). IEEE.
- Hnatov, A., Arhun, S., & Migal, V. (2025). Experimental assessment of temperature and speed effects on Hyundai Kona Electric driving range and energy consumption. In Transport Means 2025: Proceedings of the 29th International Scientific Conference Transport Means (Kaunas, Lithuania, 1–3 October 2025).
- Tran, T. B., Kolmanovsky, I., Biberstein, E., Makke, O., Tharayil, M., & Gusikhin, O. (2024). Effect of wind on electric vehicle energy consumption: Sensitivity analyses and implications for range estimation and optimal routing. ACM Journal on Autonomous Transportation Systems, 1(2), Article 8. https://doi.org/10.1145/3633460
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Андрій Гнатов, Щасяна Аргун, Ольга Ульянець, Дмитро Іванов

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.
