ВИЗНАЧЕННЯ ТАНГЕНЦІАЛЬНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ОДИНАРНОЇ ПНЕВМАТИЧНОЇ ШИНИ У РЕЖИМІ ГАЛЬМУВАННЯ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ

Автор(и)

  • Валерій Іванович Клименко Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25. , Україна
  • Денис Васильович Капский Білоруський національний технічний університет, 220013, Білорусь, м. Мінськ, проспект Незалежності, 65, Білорусь https://orcid.org/0000-0001-9300-3857
  • Дмитро Миколайович Леонтьєв Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25. , Україна https://orcid.org/0000-0003-4255-6317
  • Олександр Володимирович Куріпка Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25. , Україна https://orcid.org/0000-0002-0550-7201
  • Андрій Анатолійович Фролов Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25. , Україна https://orcid.org/0000-0002-3868-4511

Ключові слова:

гальмове керування, гальмова система, кут закручування, активна безпека, ковзання транспортного засобу

Анотація

В даній науковій роботі розглянуті особливості закручування пневматичної шини автомобільного колеса з одинарним ошинуванням в режимі гальмування транспортного засобу на дорогах з низьким та високим коефіцієнтом тертя – ковзання. Виконаний аналіз моделі динамічної зміни кута закручування пневматичної шини в залежності від ковзання елементів протектора шини в плямі контакту з поверхнею дорожнього покриття, а також отримані результати імітаційного моделювання, які підтверджуються експериментальними дослідами. Запропонована емпірична залежність, яка враховує характер зниження величини кута закручування пневматичної шини на дорогах з високими зчіпними властивостями.

Біографії авторів

Валерій Іванович Клименко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25.

д.т.н., проф., каф. Автомобілів ім. А.Б. Гредескула

Денис Васильович Капский , Білоруський національний технічний університет, 220013, Білорусь, м. Мінськ, проспект Незалежності, 65

д.т.н., доц., каф. Автотракторного факультету

Дмитро Миколайович Леонтьєв, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25.

к.т.н., доц. каф. Автомобілів ім. А.Б. Гредескула

Олександр Володимирович Куріпка, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25.

аспірант каф. Автомобілів ім. А.Б. Гредескула

Андрій Анатолійович Фролов, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25.

аспірант каф. Автомобілів ім. А.Б. Гредескула

Посилання

Богомолов В. А. , Рижих Л. А. , Леонтьев Д. Н. , Красюк О. М. , Михалевич Н. Г. Реализация интеллектуальных функций в

электронно – пневматичном тормозном управлении транспортных средств. Харьков, 2015. 450 с

Левин М.А., Фуфаев Н.А. Теория качения деформируемого колеса. Москва, 1989. 272 с.

Кнороз В. И., Кленников Е. В., Петров И. П., Шелухин А. С., Юрьев Ю. М. Работа автомобильной шины. Москва, 1976. 238 с.

Рыжих Л. А., Леонтьев Д. Н., Быкадоров А. В. Определение продольной реализуемой силы сцепления автомобильного колеса с опорной поверхностью по крутильной деформации и ее жесткости. Автомобильная промышленность. Москва, 2014, Вып. 10. С. 20–24.

Вонг. Дж. Теория наземных транспортных средств. Москва, 1982. 284 с.

Фоминых А. Б., Жеглов Л. Ф. Характеристики широкопрофильной автомобильной шины на крупных неровностях. Наука и образование МГТУ им Н.Э. Баумана. Москва, 2015. Вып 11. С. 1–11.

Клименко В. И. , Шуклинов С. Н., Леонтьев Д. Н. Анализ методов определения коэффициента сопротивления качению колес автомобиля. Автомобильный транспорт. Харьков, 2020, Вып 46. С. 33–39.

Leontiev D.N., Nikitchenko I.N., Ryzhyh L.A., Kuripka O.V. (2019) About Applicdtion the Tyre – Adhesion Determination of a Vehicle Equipped withan Automated System of Brake Proportioning. Science and Technique, Minsk, 5, 401-408

Леонтьєв Д. М., Михалевич М. Г., Фролов А. А. Вплив вертикального навантаження на гальмівну силу та коефіцієнт зчеплення шини автомобільного колеса. Теорія та практика судової експертизи і криміналістики. Харків, 2018, Вип. 18. С. 383 – 392.

Pacejka H.B., Besselink J.M. Magic Formula Tyre Model with Transient Properties. Lisse: Swets & Zeitlinger B.V., 1997. P. 234 – 249.

Burckhardt M. Erfahrungen bei der Konzeption und Entwicklung des Mercedes–Benz, Bosch Anti–Blockier–Systems Automobiltechnische Zeitschrift. 1979. 5. P. 201–208.

Mark Denny The dynamics of antilock brake systems. European Journal of Physics. 2005. № 6. P. 1007–1016.

Леонтьев Д.М., Рижих Л.О., Бикадоров О.В. Методи розрахунку коефiцiєнту зчеплення, що реалiзується при коченнi колеса в гальмiвному режимi. Автомобiльний транспорт. Харків, 2010. – Вип. 27. С.7–12.

Samuel K.C. Mechanics of Pneumatic Tires. Washington, 1981. 942 p.

Pauwelssen J., Dalhuijsen W., Merts M., Tyre dynamics, tyre as a vehicle component Part. Arnhem, 2007, 50 p.

References

Turenko A. N., Mikhalyevych N. G., Leontiev D. N. (2015) Realizatsiya intellektualnyih funktsiy v elektronno – pnevmatichnom tormoznom upravlenii transportnyih sredstv. [Implementation of Intelligence Functions in Electronic-pneumatic Brake Control of Vehicles]. Monografiya [in Russian].

Levin, M.A., Fufaev, N.A. (1989) Teoriya kacheniya deformiruemogo kolesa. [The theory of rolling deformed wheels]. Uchebnoe

posobie. [in Russian]

Knoroz V.I. Klennikov E.V., Petrov I.P., Sheluhin A.S., Yrev U.M. (1976) Rabota avtomobilnoy shinu [Car tire operation]

Uchebnoe posobie. [in Russian].

Ryzhykh L.A., Leontiev D.N., Bykadorov A.V. (2014) Opredelenie prodolnoy realizuemoy silyi stsepleniya avtomobilnogo kolesa s opornoy poverhnostyu po krutilnoy deformatsii i ee zhestkosti [Determination Longitudinal Tire using twist angle and stiffness properties of the tire]. Avtomobil`naya Promyshlennost`. Moscow, 10, 20-24 [In Russian].

Wong J.Y. (1982) Teoriya nazemnyih transportnyih sredstv [Theory of ground vehicles] Uchebnoe posobie [In Russian].

Fominyh A.B., Jeglov L.F., (2015) Harakteristiki shirokoprofilnoy avtomobilnoy shinyi na krupnyih nerovnostyah. [Wide – section Tire Features on Large Bumps] Sciense and Education of the Bauman. Moscow, 11, 1-11 [In Russian].

Klimenko V.I., Shuklinov S.N., Leontiev D.N., (2020) Analiz metodov opredeleniya roeficienta soprotivleniya kacheniu koles avtomobila [Analysis of methods for determining the coefficient of rolling resistance of car wheels] Avtomobilnyiy transport, Harkov. 33 – 39 [In Russian].

Leontiev D.N., Nikitchenko I.N., Ryzhyh L.A., Kuripka O.V. (2019) About Applicdtion the Tyre – Adhesion Determination of a Vehicle Equipped withan Automated System of Brake Proportioning. Science and Technique, Minsk, 5, 401-408

Leontiev D.N., Michalevich N.G., Frolov A.A., (2018) Vpliv vertikalnogo navantazhennya na galmIvnu silu ta koefitsient zcheplennya shini avtomobIlnogo kolesa. [Influence of Vertical load on Braking force tire adhesion coefficient of vehicle wheel]. Theory and Practice of Forensic Science and Criminalistics. Harkov, 18, 383-392.

Pacejka, H.B., Besselink, I.J.M. (1997) Magic Formula Tyre Model with Transient Properties. Lisse: Swets & Zeitlinger B.V. 234 – 249.

Burckhardt M. (1979) Erfahrungen bei der Konzeption und Entwicklung des Mercedes–Benz, Bosch Anti–Blockier–Systems Automobiltechnische Zeitschrift. 5. 201–208.

Mark Denny (2005) The dynamics of antilock brake systems. European Journal of Physics. 6. 1007–1016.

Ryzhykh L.A., Leontiev D.N., Bykadorov A.V

(2010) Metodi rozrahunku koefitsiEntu zcheplennya, scho realizuEtsya pri kochenni kolesa v galmivnomu rezhimi.[Methods for calculating the coefficient of adhesion, which is realized when rolling the wheel in the brake mode] Avtomobilniy transport, Harkiv, 27, 7 – 12 [In Russian].

Samuel K.C. (1981) Mechanics of Pneumatic Tires. Washington.

Pauwelssen J., Dalhuijsen W., Merts M. (2007) Tyre dynamics, tyre as a vehicle component Part. Arnhem.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-01

Як цитувати

Клименко, В. І., Капский , Д. В., Леонтьєв, Д. М., Куріпка, О. В., & Фролов, А. А. (2021). ВИЗНАЧЕННЯ ТАНГЕНЦІАЛЬНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ОДИНАРНОЇ ПНЕВМАТИЧНОЇ ШИНИ У РЕЖИМІ ГАЛЬМУВАННЯ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (19), 28–34. вилучено із https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/226798

Номер

Розділ

ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ І ЕКОЛОГІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ. ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ