Аналіз доступності громадського транспорту для гірничопромислових районів міста Кривий Ріг
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2024.26.4Ключові слова:
транспортна доступність, пішохідна доступність, громадський транспорт, транспортне моделювання, гірничопромисловий район, PTV Visum, ізохрона доступністьАнотація
Робота присвячена аналізу доступності громадського транспорту (ДГТ), який обслуговує гірничопромислові райони міста із лінійною планувальною структурою. Дослідження ґрунтується на транспортному моделюванні в PTV Visum та зборі даних для оцінки змін у транспортному попиті у місті Кривий Ріг за період 2021–2024 років. У моделі виокремлено п’ять транспортних районів з найбільшою кількістю робочих місць за КВЕД В як основних гірничопромислових районів. ДГТ оцінювалася за часом у дорозі, з аналізом отриманих ізохрон доступності для кожного з гірничопромислових районів та зупинок ГТ, які їх обслуговують. Для аналізу пішохідної доступності відповідних зупинок враховано довжину примикань ГТ та площу району. Запропоновано практичні заходи для підвищення ефективності ГТ у Кривому Розі.
Посилання
Yang, R., Liu, Y., Liu, H., & Gan, W. (2019). Comprehensive public transport service ac-cessibility index– a new approach based on degree centrality and gravity model. Sustain-ability, 11(20):5634. https://doi.org/10.3390/su11205634
Saif, M. A., Zefreh, M. M., & Torok, A. (2019). Public transport accessibility: a litera-ture review. Periodica Polytechnica Trans-portation Engineering, 47(1), 36–43. https://doi.org/10.3311/PPtr.12072
Tiznado-Aitken, I., Lucas, K., Muñoz, J.C., & Hurtubia, R. (2020). Understanding accessi-bility through public transport users' experi-ences: A mixed methods approach. Journal of Transport Geography, 88, 102857.
Dianin, A., Gidam, M., & Hauger, G. (2024). Measuring public transport accessibility to fixed activities and discretionary opportuni-ties: a space–time approach. European Transport Research Review, 16, 9. https://doi.org/10.1186/s12544-024-00636-2
Moridpour, S., Pour, A. T., & Saghapour, T. (2019). Big data analytics in traffic and transportation engineering: emerging research and opportunities. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-7943-4
Su, H., Li, M., Zhong, X., Zhang, K., & Wang, J. (2023). Estimating public transpor-tation accessibility in metropolitan areas: a case study and comparative analysis. Sustain-ability, 15(17):12873. https://doi.org/10.3390/su151712873
Hardi, A. Z., Hardi, A. Z. & Murad, A. A. (2023). Spatial analysis of accessibility for public transportation, a case study in Jakarta, bus rapid transit system (Transjakarta), Indo-nesia. Journal of Computer Science, 19(10), 1190-1202. https://doi.org/10.3844/jcssp.2023.1190.1202
Verseckienė, A., Meškauskas, V., & Batar-lienė, N. (2016). Urban public transport ac-cessibility for people with movement disor-ders: the case study of Vilnius. Procedia En-gineering, 134, 48-56. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.01.038
Mamun, S., & Lownes, N. (2011). A compo-site index of public transit accessibility. Jour-nal of Public Transportation 14(2), 69-87.
Ryus, P., Ausman, J., Teaf, D., Cooper, M., & Knoblauch, M. (2000). Development of Florida’s transit level-of-service indicator. Transportation Research Record, 1731, 123-129.
Ryus, P., Danaher, A., Walker, M., Foster, N., Carter, B., Ellis, E., Cherrington, L., & Bruzzone, A. (2013). Transit capacity and quality of service manual, 3rd ed. Transportation Research Board. https://doi.org/10.17226/24766
PTV VISUM user manual. (2023). Karlsruhe: PTV Planung Transport Verkehr GmbH, 2694.
Sistuk, V. (2024). A comparative study of headway-based and transport system-based assignments of public transport in Visum: the city of Kryvyi Rih case. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, 124, 173-184. https://doi.org/10.20858/sjsutst.2024.124.12
Verduzco, T., J.R., & McArthur, D.P. (2024). Public transport accessibility indicators to urban and regional services in Great Britain. Scientific Data, 11, 53. https://doi.org/10.1038/s41597-023-02890-w
ДБН Б.2.2-12:2019. Планування та забудо-ва територій. (2019). Український держав-ний науково-дослідний інститут проекту-вання міст «Діпромісто» імені Ю.М.Білоконя. DBN B.2.2-12:2019. Planuvannia ta zabudova terytorii. (2019). Ukrainskyi derzhavnyi naukovo-doslidnyi in-stytut proektuvannia mist «Dipromisto» imeni Yu.M.Bilokonia. [DBN B.2.2-12:2019. Planning and development of territories. (2019). Ukrainian State Research Institute of Urban Design “Dipromisto” named after Yurii Bilokon]. [in Ukrainian].
Портал Криворіжця. (30.10.2024). Portal Kryvorizhtsia (30 October 2024). [Portal of Kryvyi Rih resident]. https://kpcep.dp.ua/mobilnyj-dodatok [in Ukrainian].
Центр адміністративних послуг "Віза" ("Центр Дії"). (30.10.2024). Tsentr admin-istratyvnykh posluh "Viza" ("Tsentr Dii"). (30 October 2024). [Center for administrative services "Viza" ("Center Diia")]. https://viza.kr.gov.ua/#/ [in Ukrainian].
МР Б.2.2-37641918-928:2023 Методичні рекомендації з моделювання транспортних потоків під час оцінювання ефективності проєктних рішень щодо дорожньої інфра-структури. (2023). ДП «Національний ін-ститут розвитку інфраструктури» (ДП «НІРІ»). MR B.2.2-37641918-928:2023 Metodychni rekomendatsii z modeliuvannia transportnykh potokiv pid chas otsiniuvannia efektyvnosti proiektnykh rishen shchodo dorozhnoi infrastruktury. (2023). DP «Natsionalnyi instytut rozvytku infrastruktury» (DP «NIRI»). [MR B.2.2-37641918-928:2023 Methodological recommendations for modeling traffic flows in assessing the effectiveness of design solutions for road infrastructure. (2023). State Enterprise “National Institute of Infrastructure Development” (SE “NIID”)]. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Володимир Сістук

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.