Проєкт багатосекційних зчленованих трамвайних вагонів на основі інноваційної компонувальної схеми
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2024.26.0.6Ключові слова:
міський електротранспорт, зчленований трамвайний вагон, інноваційна компонувальна схема, номінальна пасажировмістимість, коефіцієнт експлуатаційної ефективностіАнотація
У статті проаналізовані конструкції сучасних моделей багатосекційних зчленованих трамвайних вагонів, їх переваги і недоліки та запропонована інноваційна компонувальна схема на основі застосування одновісних колісних візків. В ході дослідження було розроблено проєкт трьох типорозмірних рядів модульно-уніфікованих дво-, три- та чотирисекційних трамвайних вагонів, розраховані їх основні розмірні параметри, параметри мас та пасажировмістимості. Результати аналітичних досліджень показали, що експлуатаційна ефективність таких пасажирських транспортних засобів дуже залежить від конструктивних особливостей за компонувальними схемами ходової частини та планування пасажирських салонів, а також від оптимізації їх розмірних параметрів, параметрів мас та вмістимості. Проведена порівняльна оцінка експлуатаційної ефективності багатосекційних зчленованих трамвайних вагонів сучасних моделей та розроблених проєктів на основі запропонованої компонувальної схеми підтвердила доцільність її застосування для створення їх нових перспективних і конкурентоспроможних моделей.
Посилання
Megna, G. & Bracciali, A. (2022). Technical Comparison of Commercially Available Trams and Review of Standardization Frame and Design Principles. Urban Rail Transit, 8, 16–31. https://doi.org/10.1007/s40864-021-00163-6
Viganò, S. (2010). Pavimento tutto basso, ne vale semper la pena? tram e trasporto pubblico a Roma. http://www.tramroma.com/common/letteratura/docs/vigano.htm [in Italy]
Hondius, H. (1993). The development of low-floor trams. Journal of Advanced Transportation, 27(1), 79–102. https://doi.org/10.1002/atr.5670270108
Vorobyev, A. A., Budyukin, A. M., & Kondratenko V. G. (2021). Analysis of current technical solutions applied in the design of low-fl oor tram cars. Proceedings of Petersburg Transport University, 18(1), 7-15.
DOI: https://doi.org/10.20295/1815-588X-2021-1-7-15
Chudzikiewicz, A., Maciejewski, I., Krzyzynski, T., Krzyszkowski, A. & Stelmach A. (2022). Electric Drive Solution for Low-Floor City Transport Trams. Energies, 15, 4640, 1-18.
DOI: https://doi.org/10.3390/en15134640
Megna, G. & Bracciali1, A. (2022.). Technical Comparison of Commercially Available Trams and Review of Standardization Frame and Design Principles. Urban Rail Transit, 8(1), 16-31.
DOI: https://doi.org/10.1007/s40864-021-00163-6
Von Rohr, J. (1992). Low-Floor Light Rail Vehicle Development in Europe. Transportation research record, 1361, 287-295.
URL: https://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/trr/ 1992/1361/1361-009.pdf
Kolař, J. (2015). Design of a Wheelset Drive. Transactions on Electrical Engineering, 4(1), 11-19.
Jeong, N-T., Wang1, M., Yoo, S., Kim, W-K., Han, S-Y., Lee, H.-Y. & Suh M-W. (2017). Conceptual design of high-speed semi-low-floor bogie for train-tram. International Journal of Automotive Technology, 18(3), 523-533.
Chudzikiewicz, A. & Sowiński, B. (2015). Modelling and simulation of trams bogies with fully independently rotating wheels. Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks: Proceedings of the 24th International Symposium on Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks (IAVSD 2015), August 17-21 2015, Graz, Austria. 9.
URL: http://repo.pw.edu.pl/info/article/
WUT34d479885273414f80293c541cfb8d90/
Smatlak, J. (2012). Development of Guidelines for Modern Streetcar Vehicles.
URL: http://reconnectingamerica.org/ assets/
Uploads/20120906SmatlakLRTConferencePaper.pdf
Orekhov, V. V. & Abbasov, I. B. Conceptual Modeling of a Tramcar. (2021). International Journal of Science and Research (IJSR), 10 (4), 1115-1121.
DOI: https://doi.org/10.21275/SR21423131328
Palant O., Dzhabrailov A. (2021). Economic advantages of the construction structure of tram lines. Economic scope, 171, 42-46.
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/171-7
Орлов М. А. Основы классической ТРИЗ. Практическое руководство для изобретательного мышления. М. : СОЛОН-ПРЕСС. 2006. 432 с. Orlov M. A. Osnovi klassicheskoi TRIZ. Prakti-cheskoe rukovodstvo dlya izobretatelnogo mishleniya. [Orlov M. A. Basics of classical TRIZ. A practical guide for inventive thinking.] M. : SOLON-PRESS. 2006. 432 s. [in Russia].
Siemens. Tram System – ULF Vienna, Austria. URL: https://assets.new.siemens.com/siemens/ assets/api/uuid:bab137c522d71edd55d4aafaf7e50f07656ba37a/ulf-brochure-en.pdf
Войтків С. В. (2023). Визначення параметрів мас трамвайних вагонів на етапі розроблення ес-кізних пропозицій. Матеріали LII наук.-техн. конф. підр. Вінницького Нац. техн. ун-ту (НТКП ВНТУ–2023) : зб. доп. Вінниця : ВНТУ, 2023. С. 2731-2735. Voitkiv S. V. (2023). Vyznachennia parametriv mas tramvainykh vahoniv na etapi rozroblennia eskiznykh propozytsii. Materialy LII nauk.-tekhn. konf. pidr. Vinnytskoho Nats. tekhn. uni-tu (NTKP VNTU–2023) : zb. dop. [Value of parameters of tram cars at the stage of breaking down draft propositions]. Vinnytsia : VNTU, 2023. S. 2731-2735. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Станіслав Володимирович Войтків

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.