Підвищення якості тягових електродвигунів для електротранспорту

Автор(и)

  • Василь Мигаль Державний біотехнологічний університет, вул. Алчевських, 44, Харків, Україна, 61002, Україна http://orcid.org/0000-0002-2308-760X
  • Щасяна Аргун Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0001-6098-8661
  • Андрій Гнатов Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0003-0932-8849
  • Ганна Гнатова Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0001-7263-3024
  • Павло Сохін Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25, Україна https://orcid.org/0000-0002-2823-2239

DOI:

https://doi.org/10.30977/VEIT.2023.23.0.1

Ключові слова:

рівень вібрації, вібродіагностика, електромобіль, електродвигун, асинхронний тяговий двигун, клас вібрації, енергоефективність

Анотація

Проведено розробку способів підвищення надійності і ресурсу тягових асинхронних електродвигунів (ЕД) з використанням експериментальних методів. Основним критерієм оцінки якості ЕД обрані рівні вібрації, за якими визначається їх технічний рівень. Запропоновано конструкцію асинхронних електродвигунів і технологію їх виготовлення, що дозволяє підвищити точність виготовлення і збірки ЕД, знизити трудомісткість складання і зменшити кількість деталей які перебираються при ревізії та заміні підшипників при ремонті. Досягнуте зниження рівнів вібрації дозволяє прогнозувати підвищення ресурсу, розробленого ЕД в 2-3 рази в залежності від умов експлуатації.

Біографії авторів

Василь Мигаль, Державний біотехнологічний університет, вул. Алчевських, 44, Харків, Україна, 61002

д.т.н., проф. кафедри тракторів і автомобілів

Щасяна Аргун, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

д.т.н., проф. кафедри автомобільної електроніки

Андрій Гнатов, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

д.т.н., проф., завідувач кафедри автомобільної електроніки

Ганна Гнатова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

студентка автомобільного факультету

Павло Сохін, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 61002, Україна, м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 25

аспірант, кафедра автомобільної електроніки

Посилання

Hnatov, A., Arhun, S., Hnatova, H., & Sokhin, P. (2022). Переобладнання автомобіля з ДВЗ в електромобіль. Vehicle and Electronics. Innovative Technologies, 21, 22–30.

Hnatov, A., Arhun, S., Hnatova, H., & Sokhin, P. (2021). Technical and economic calculation of a solar-powered charging station for electric vehicles. Automobile Transport, 49, 71–78.

Arhun, S., Hnatov, A., Dziubenko, O., & Ponikarovska, S. (2019). A device for converting kinetic energy of press into electric power as a means of energy saving. Journal of the Korean Society for Precision Engineering, 36(1), 105–110. https://doi.org/10.7736/KSPE.2019.36.1.105

Гнатов, А. В., Аргун, Щ. В., Гнатова, Г. А., & Тарасов, К. С. (2020). Сонячна зарядна елек-тростанція–комплекс для проведення лабо-раторних та практичних занять. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, 17, 19–26. Hnatov, A. V., Arhun, Shch. V., Hnatova, H. A., & Tarasov, K. S. (2020). Soniachna zariadna elektrostantsiia–kompleks dlia provedennia laboratornykh ta praktychnykh zaniat. [The solar charging power station is a complex for conducting laboratory and practical classes]. Vehicle and Electronics. Innovative Technologies, 17, 19–26.

Patlins, A., Hnatov, A., & Arhun, S. (2018). Safety of pedestrian crossings and additional lighting using green energy. 2018-Octob, 527–531.

Bakumenko, V. B., Tarasova, V. V., Ruchka, O. O., Hnatov, A. V., Arhun, Shch. V., & Tarasov, K. S. (2019). Rozrakhunok mekhanichnoi kharakterystyky asynkhronnoho dvyhuna pry naiavnosti v nii minimalnoho momentu. [Calculation of the mechanical characteristics of an asynchronous motor in the presence of a minimum torque]. Vehicle and Electronics. Innovative Technologies, 15, 64–64.

Migal, V., Arhun, S., Hnatov, A., Dvadnenko, V., & Ponikarovska, S. (2019). Substantiating the criteria for assessing the quality of asynchronous traction electric motors in electric vehicles and hybrid cars. Journal of the Korean Society for Precision Engineering, 36(10), 989–999. https://doi.org/10.7736/KSPE.2019.36.10.989

Belousov, E. V., Grigor’Ev, M. A., & Gryzlov, A. A. (2017). An electric traction drive for electric vehicles. Russian Electrical Engineering, 88, 185–188.

Arhun, S., Migal, V., Hnatov, A., Ponikarovska, S., Hnatova, A., & Novichonok, S. (2020). Determining the quality of electric motors by vibro-diagnostic characteristics. EAI Endorsed Transactions on Energy Web, 7(29). https://doi.org/10.4108/EAI.13-7-2018.164101

Polkovnichenko, D. V. (2005). Evaluation of availability index of asynchronous squirrel-cage motors after repair. Electrical Engineering & Electromechanics, 1, 59.

Kunthong, J., Sapaklom, T., Konghirun, M., Prapanavarat, C., Ayudhya, P. N. N., Mujjalinvimut, E., & Boonjeed, S. (2017). IoT-based traction motor drive condition monitoring in electric vehicles: Part 1. 2017 IEEE 12th International Conference on Power Electronics and Drive Systems (PEDS), 1,184-1,188.

Migal, V., Lebedev, A., Shuliak, M., Kalinin, E., Arhun, S., & Korohodskyi, V. (2021). Reducing the vibration of bearing units of electric vehicle asynchronous traction motors. JVC/Journal of Vibration and Control, 27(9–10), 1123–1131. https://doi.org/10.1177/1077546320937634

Cao, W., Bradley, K. J., & Allen, J. (2006). Evaluation of additional loss in induction motors consequent on repair and rewinding. IEE Proceedings-Electric Power Applications, 153(1), 1–6.

Mygal, V., Arhun, S., Shuliak, M., Hnatov, A., Kalinin, E., & Mysiura, M. (2021). Functional and Engineering Methods of Upgrading the Quality of Induction Traction Electric Motors. EAI Endorsed Transactions on Energy Web, 8(35), 1–9. https://doi.org/10.4108/eai.29-1-2021.168537

Bolvashenkov, I., Kammermann, J., & Herzog, H.-G. (2016). Research on reliability and fault tolerance of multi-phase traction electric motors based on Markov models for multi-state systems. 2016 International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion (SPEEDAM), 1166–1171.

Peng, Z. K., Peter, W. T., & Chu, F. L. (2005). An improved Hilbert–Huang transform and its application in vibration signal analysis. Journal of Sound and Vibration, 286(1–2), 187–205.

Vojtko, I., Baron, P., Pollák, M., & Kaščak, J. (2019). Examining the effect of alignment of the rotor of the emissions exhaust fan on its operating parameters. Advances in Materials Science and Engineering, 2019, 1–13.

Arhun, S., Migal, V., Hnatov, A., Hnatova, H., & Ulyanets, O. (2020). System approach to the evaluation of the traction electric motor quality. EAI Endorsed Transactions on Energy Web, 7(26). https://doi.org/10.4108/eai.13-7-2018.162693

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-29

Як цитувати

Мигаль, В., Аргун, Щ., Гнатов, А., Гнатова, Г., & Сохін, П. (2023). Підвищення якості тягових електродвигунів для електротранспорту. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (23), 6–14. https://doi.org/10.30977/VEIT.2023.23.0.1

Номер

Розділ

ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ І ЕКОЛОГІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ. ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ