Методика оцінки часу, необхідного для забезпечення рівномірного руху пачки автомобілів на координованій ділянці міської магістралі
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2022.22.0.2Ключові слова:
зелена хвиля, план координації, рівномірний рух, світлофорне керування, транспортні потоки, час випередженняАнотація
В роботі проаналізовано основні методи формування планів координації на ділянках міської вулично-дорожньої мережі. Характерною особливістю проаналізованих методів формування планів координації є відсутність уваги їх розробників до питання та проблематики рівномірності руху пачки зеленої хвилі по координованим фрагментам міської вулично-дорожньої мережі. Проведено формалізацію процесу взаємодії пачки зеленої хвилі та додаткових автомобілів, які з’являються з другорядних напрямків і накопичуються перед стоп-лінією чергового перехрестя координованої ділянки міської вулично-дорожньої мережі. З використанням загальновідомих формул кінематики прямолінійного рівноприскореного руху точки розроблені аналітичні моделі, які надають можливість оцінювати мінімальний час випередження початку дозвільного сигналу світлофору через розрахункову швидкість руху та середнє прискорення одного додаткового автомобіля при старті від стоп-лінії перехрестя з урахуванням його динамічного габариту.
Посилання
HCM 2010: highway capacity manual. (2010). Washington, D.C.: Transportation Research Board.
Teply, S., Allingham, D., Richardson, D. & Stephenson, B. (2008). Canadian Capacity Guide for Signalized Intersections – Third Edition. Ottawa: Institute of Transportation Engineers.
Urbanik, T., Tanaka, A., Lozner, B., Lindstrom, E., Lee, K., Quayle, S., Beaird, S., Tsoi, S., Ryus, P., Gettman, D., Sunkari, S., Balke, K., & Bullock, D. (2015). Signal Timing Manual - Second Edition. Transportation Research Board. https://doi.org/10.17226/22097.
Green, D. & Lewis, K. (2020). Guide to Traffic Management Part 9: Transport Control Systems – Strategies and Operations – Edition 4.0. Australia Sydney, New South Wales: Austroads.
Webster, F.V. (1958). Traffic Signal Setting. Department of Scientific and industrial Research, Road Research Technical Paper No. 39. London, England.
Akçelik, R. (1981). Traffic signals: capacity and timing analysis, ARR 123, Australian Road Research Board, Vermont South Vic., Australia. (Fourth Reprint 1989).
Latham, S., Fooks, W., Haverland, M., Benjamin, S., Law, A. & Kennedy, T. (2021). Best practice guidance to meet the changing needs of transport network operations: strategic review of Austroads Guide to Traffic Management. Austroads Publication No. AP-R657-21. Sydney, New South Wales, Australia.
Traffic Control Signal Design Manual. (2009). Connecticut Department of Transportation Bureau of Engineering and Construction Division of Traffic Engineering.
Горбачов, П.Ф., Свічинський, С.В., Шевченко, В.В. (2020). Визначення граничного рівня завантаження другорядних підходів до міської магістралі з координованим керуванням. Вісник ХНАДУ. №90. 144–154. Horbachov, P.F., Svichynskyi, S.V. & Shevchenko, V.V. (2020). Vyznachennia hranychnoho rivnia zavantazhennia druhoriadnykh pidkhodiv do miskoi mahistrali z koordynovanym keruvanniam. [Determining the maximum threshold of saturation level for minor approaches to the arterial street with coordinated control]. Visnyk KhNADU. №90. 144–154. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.30977/BUL.2219-5548.2020.90.0.144
Inose, H. & Hamada, T. (1975). Road traffic control. Tokyo: University of Tokyo Press.
Von Stein, W. (1961). Traffic flow math pre-signals and the signal funnel. Theory of traffic flow: proceeding of the 1st International Symposium on the Theory of Traffic Flow. Amsterdam: Elsevier. 28-56.
Капский Д.В., Навой Д.В. (2010). Методика определения экономических потерь при координированном регулировании движения транспортных и пешеходных потоков. Вестник БНТУ. № 4. 60-70. Kapskiy D.V. & Navoy D.V. (2010). Metodika opredeleniya ekonomicheskih poter pri koordinirovannom regulirovanii dvizheniya transportnyih i peshehodnyih potokov. [Methodology of determining economic losses in the coordinated traffic control of transport and pedestrian flows]. Vestnik BNTU. № 4. 60-70. [in Russian].
Любий Є.В. (2022). Постановка задачі оцінки часу, необхідного для забезпечення рівномірного руху пачки «зеленої хвилі». Discovering New Horizons in Science and Prospects for Implementation of Innovations: Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Internet Conference. Dnipro. 117-119. Liubyi Ye.V. (2022). Postanovka zadachi otsinky chasu, neobkhidnoho dlia zabezpechennia rivnomirnoho rukhu pachky «zelenoi khvyli». [Setting the problem of estimation of the time required to ensure the uniform motion of vehicle platoon progression]. Discovering New Horizons in Science and Prospects for Implementation of Innovations: Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Internet Conference. Dnipro. 117-119. [in Ukrainian].
Nachlas, J.A. (2017). Reliability Engineering: Probabilistic Models and Maintenance Methods (2nd Edition). Boca Raton. https://doi.org/10.1201/9781315307596.
Правила дорожнього руху України. Pravyla dorozhnoho rukhu Ukrainy. [Traffic rules of Ukraine]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1306-2001-%D0%BF#Text. [in Ukrainian].
Liang, X., Du, X., Member, S., & Wang, G. (2019). A deep reinforcement learning network for traffic light cycle control. IEEE Transactions on Vehicular Technology. 68. 1243-1253. https://doi.org/10.1109/TVT.2018.2890726.
Bogdanović, V., Ruškić, N., Papić, Z. & Simeunović, M. (2013). The Research of Vehicle Acceleration at Signalized Intersections. Promet – Traffic&Transportation. Vol. 25. No. 1. 33-42 https://doi.org/10.7307/ptt.v25i1.1245.
Long, G. (2000). Acceleration Characteristics of Starting Vehicles. Transportation Research Record. 1737(1). 58-70. https://doi:10.3141/1737-08.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Євген Любий

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.