Monitoring of transport communications
DOI:
https://doi.org/10.30977/VEIT.2018.14.0.44Abstract
Problem. Monitoring of transport communications is a new definition of a complex of works on the analysis of the status and reliability of individual units and the corresponding motor transport communication in general. The content of interactive monitoring is to monitor records continuously, accumulate and summarize data on the operational situation in the traffic environment. In connection with the constant information of society development and its industrial component, new transport systems and machines have reached a high level of information excellence. Accordingly, there is a new contradiction between the rapid development of means and methods of informatization of complex objects and systems and the heterogeneous nature of existing subsystems and units of the transport complex of Ukraine, which is also characteristic of the market of transport services. Methodology. The assessment and diagnosis of highways is based on their observation. A generalized means of such observation is their monitoring. It is he who provides not only monitoring of the condition of highways, but also the preparation of data for solving tasks of assigning tasks to road-operation services, road and transport enterprises and organizations. Results. The problem of solving this contradiction will allow to improve the service of the inhabitants of cities and regions at all levels of the transport infrastructure, to improve the transportation processes, to avoid the existing negative influences: crashes in the organization of traffic, poor state of communication, inappropriate use of funds allocated for repair, operation and arrangement of transport highways. The goal of monitoring (diagnostics and transport systems assessment) lies in obtaining full and adequate information about functional quality of transport communications, their work conditions and degree of actual consumer appeal conformity to vehicular traffic requirements. Practical value. The diagnostic results are basic for transport communications condition management and they are the original basis for efficient usage of means aimed at road network improvement and development.
Key words:
computer systems; interactive monitoring; navigation; transport communication.
References
Aleksiyov O. P., Aleksiyev V. O., Vidmish A. A., Khabarov O. O. (2012) Interactivmiy monitoring automobilnih dorog [Interactive monitoring of automobile roads]. Vinnitsa, 144 [in Ukraine].
Aleksіv O. P., Aleksіv V. O., Sіrikov S. A. (2003) Pidvishchennya performance of the dispatching control of the passenger transport [Improving the efficiency of public passenger transport dispatch control]. Kharkov, 22, 56-61 [in Ukraine].
Aleksiyev O. P., Aleksiyev V. O, Nikonov O. Ya. (2012) Mechatronica, telematica, synergetica v transportnih dodat-kah [Mechatronics, telematics, synergetics in transport applications]. Kharkiv, 212 [in Ukraine].
Shamieh System C. (2011) Engineering for Dummies. Wiley Publishing. Inc. Indianapolis. Indiana, 74.
ПРИСТАТЕЙНА БІБЛІОГРАФІЯ ДСТУ
Алексієв О. П., Алексієв В. О., Видмиш А. А., Хабаров О. О. Інтерактивний моніторинг автомобільних доріг: монографія. ВНТУ. Вінниця. 2012. С. 144.
Алексієв О. П., Алексієв В. О., Сєріков С. А. Підвищення ефективності диспетчерського управління громадським пасажирським транспортом. Вестник ХНАДУ. Сб. науч. тр. Харьков. Вып. 22. 2003. С. 56-61.
Алексієв О. П., Алексієв В. О., Ніконов О. Я. Мехатроніка, телематика, синергетика у транспортних додатках. навчально-методичний посібник. ХНАДУ. Харків. 2011. С. 212.
Shamieh C. System Engineering for Dummies. Wiley Publishing. Inc. Indianapolis. Indiana. 2011. 74 p.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 My'xajlo Matsiy, Oleg Aleksiyev
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.