Вибір схеми підключення електродвигунів у електромашинному вузлі пристрою генерації електричної енергії

Автор(и)

  • Андрій Вікторович Гнатов Харківський національний автомобільно- дорожній університет, Україна
  • Щасяна Валіковна Аргун Харківський національний автомобільно- дорожній університет, Україна
  • Олександр Андрійович Дзюбенко Харківський національний автомобільно- дорожній університет, Україна
  • Світлана Володимірвна Понікаровська Харківський національний автомобільно- дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/VEIT.2018.13.0.13

Анотація

Проведено дослідження та вибір типу двигуна і схем підключення його обмоток в генераторному режимі роботи електромашинного вузла для пристрою перетворення кінетичної та механічної енергії обертання в електричну. Запропоновано конструкцію та принцип роботи пристрою, що перетворює кінетичну енергію від натискання в електричну. Представлені результати експериментальних досліджень щодо визначення найбільш ефективного типу електродвигуна у відповідності до значення згенеровано потужності. За результатами експериментів визначено, що за одне обертання в прямому та зворотному напрямку з частотою f = 1,185 Гц більш ефективним є кроковий двигун ДШ 200-1.


Ключові слова:

електричні двигуни; перетворення електричної енергії; альтернативне джерело енергії; енергозбереження; кроковий двигун; генерація електроенергії.

Біографії авторів

Андрій Вікторович Гнатов, Харківський національний автомобільно- дорожній університет

д.т.н., проф. каф. автомобільної електроніки

Щасяна Валіковна Аргун, Харківський національний автомобільно- дорожній університет

к.т.н., доц. каф. автомобільної електроніки

Олександр Андрійович Дзюбенко, Харківський національний автомобільно- дорожній університет

к.т.н., доц. каф. автомобільної електроніки

Світлана Володимірвна Понікаровська, Харківський національний автомобільно- дорожній університет

старший викладач кафедри іноземних мов

Посилання

Soni NK. Utilization of Gravitation for Generation of Electricity as an Additional Source. J Electr Electron Syst. 2016;5:177.

Garcia-Rodriguez LA, Balda JC, Mallela A, Escobar-Mejía A. A new SST topology comprising boost three-level AC/DC converters for applications in electric power distribution systems. Energy Conversion Congress and Exposition (ECCE), 2015 IEEE: IEEE; 2015. p. 6051-8.

Chandel S, Shrivastva R, Sharma V, Ramasamy P. Overview of the initiatives in renewable energy sector under the national action plan on climate change in India. Renewable and Sustainable Energy Reviews. 2016;54:866-73.

da Silva RC, de Marchi Neto I, Seifert SS. Electricity supply security and the future role of renewable energy sources in Brazil. Renewable and Sustainable Energy Reviews. 2016;59:328-41.

Jones GA, Warner KJ. The 21st century population-energy-climate nexus. Energy Policy. 2016;93:206-12.

Schreurs MA. The Paris climate agreement and the three largest emitters: China, the United States, and the European Union. Politics and Governance. 2016;4:219-23.

Гнатов A. В. Енергогенеруюча плитка як альтернативне малопотужне джерело електричної енергії / A. В. Гнатов, Щ. В. Аргун // Автомобильный транспорт. – Х. : ХНАДУ. – 2017. – Вып. 40. – С. 167-172.

Hnatov АV, Аrhun SV, Hnatova HA. Electric power generation device. Ukrain. 2016.

Li X, Strezov V. Modelling piezoelectric energy harvesting potential in an educational building. Energy Conversion and Management. 2014;85:435-42.

Abramovich H, Harash E. Collection of energy from roads and runways. Russia.

Welcome to Solar Roadways. Retrieved from http://www.solarroadways.com; 23 December 2016.

Skoy VR. Piezoelectric DC generator based on the Casimir effect. ussia: 20.11.2013; 2013.

Shalabh RB. Converting sound energy to electric energy. 2012.

Xue X, Wang S, Guo W, Zhang Y, Wang ZL. Hybridizing energy conversion and storage in a mechanical-to-electrochemical process for self-charging power cell. Nano letters. 2012;12:5048-54.

Liu L, Lim H, Lu W, Qiao Y, Chen X. Mechanical-to-Electric Energy Conversion by Mechanically Driven Flow of Electrolytes Confined in Nanochannels. Applied Physics Express. 2013;6:015202.

Лунин Л, Карапетьян Г, Днепровский В, Катаев В. Преобразование тепла окружающей среды в электрическую энергию в системе металл–диэлектрик–полупроводник–металл. Журнал технической физики. 2013;83:72-7.

Cafiso S, Cuomo M, Di Graziano A, Vecchio C. Experimental analysis for piezoelectric transducers applications into roads pavements. Advanced Materials Research: Trans Tech Publ; 2013. p. 253-7.

Kumar P, Palwalia DK. Decentralized autonomous hybrid renewable power generation. Journal of Renewable Energy. 2015;2015.

Gao L, Luo Y. Simulation of imitation of the characteristics of wind turbine based on DC motor with Matlab. Sustainable Power Generation and Supply, 2009 SUPERGEN'09 International Conference on: IEEE; 2009. p. 1-5.

Pan J, Zou Y, Cheung N, Cao G. The direct-drive sensorless generation system for wave energy utilization. International Journal of Electrical Power & Energy Systems. 2014;62:29-37.

Ramli MHM, Yunus MHM, Low CY, Jaffar A. Scavenging energy from human activities using piezoelectric material. Procedia Technology. 2014;15:827-31.

Ionică I, Modreanu M, Morega A, Boboc C. Design and modeling of a hybrid stepper motor. Advanced Topics in Electrical Engineering (ATEE), 2017 10th International Symposium on: IEEE; 2017. p. 192-5.

Bird J. Electrical circuit theory and technology: Routledge; 2014.

English LD, Kirshner D. Handbook of international research in mathematics education: Routledge; 2015.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-16

Як цитувати

Гнатов, А. В., Аргун, Щ. В., Дзюбенко, О. А., & Понікаровська, С. В. (2018). Вибір схеми підключення електродвигунів у електромашинному вузлі пристрою генерації електричної енергії. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології, (13), 13–21. https://doi.org/10.30977/VEIT.2018.13.0.13

Номер

Розділ

ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ І ЕКОЛОГІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ АВТОТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ. ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ