Автомобіль і електроніка. Сучасні технології https://veit.khadi.kharkov.ua/ <p><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">Журнал <em><strong>Автомобіль і електроніка. Сучасні технології</strong></em> засновано в 2011 р. кафедрою <strong>Автомобільної електроніки </strong><a href="http://www.khadi.kharkov.ua/"><span style="color: blue;">Харківського національного автомобільно-дорожнього університету (ХНАДУ)</span></a>. </span><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Times New Roman',serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"><br /><br /></span><strong><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">ISSN: 2226-9266</span></strong><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Times New Roman',serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"><br /><br /></span><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">Журнал включено до <a href="http://nfv.ukrintei.ua/search?sortOrder=title&amp;zasnovSearch=%D0%A5%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%BD%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE-%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82&amp;vidSearch=journal&amp;categorySearch[]=b&amp;">Переліку наукових фахових видань України </a><strong><u><span style="color: #ff0000;">Категорії "Б"</span></u></strong> наказом Міністерства освіти і науки України <strong>№ 612</strong> від<strong> 07.05.2019.</strong></span><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Times New Roman',serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"><br /><br /></span></p> <p align="left"><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">В журналі публікуються матеріали теоретичних та практичних досліджень присвячених:</span></span></p> <ul> <li><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">перспективним напрямкам розвитку автомобільної електроніки;</span></li> <li><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">впровадженню та удосконаленню гібридних та електромобілів;</span></li> <li><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">моделюванню транспортних процесів і систем;</span></li> <li><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">інформаційним технологіям й інтелектуальним системам на транспорті;</span></li> <li><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">сучасним технологіям діагностики систем і агрегатів транспортних засобів;</span></li> <li><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">методичним дослідженням щодо особливостей навчання та отримання освітніх й наукових ступенів здобувачами технічних спеціальностей.</span></li> </ul> <p><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"><em style="box-sizing: border-box;"><span class="viewText" style="box-sizing: border-box; color: #0e3cbe;">Спеціальності</span></em>:</span></p> <p><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">113 - Прикладна математика (від 07.05.2019) <br style="box-sizing: border-box;" />121 - Інженерія програмного забезпечення (від 07.05.2019) <br style="box-sizing: border-box;" />122 - Комп’ютерні науки (від 07.05.2019) <br style="box-sizing: border-box;" />133 - Галузеве машинобудування (від 07.05.2019)<br style="box-sizing: border-box;" />151 - Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології (07.05.2019)<br style="box-sizing: border-box;" />274 - Автомобільний транспорт (07.05.2019) <br style="box-sizing: border-box;" />275 - Транспортні технології (за видами) (07.05.2019) <br />141 - Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (від 11.07.2019) <br style="box-sizing: border-box;" />142 - Енергетичне машинобудування (від 11.07.2019) </span></p> <p><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">Журнал також включає матеріали доповідей учасників Міжнародної науково-технічної конференції «Автомобіль і електроніка. Сучасні технології».</span><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Times New Roman',serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"><br /><br /></span><strong><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">Мови видання:</span></strong><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"> українська, англійська </span><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Times New Roman',serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"><br /><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"><strong>Періодичність:</strong></span><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"> 2 рази на рік (<u><span style="color: #ff0000;">по мірі надходження статей</span></u>).</span> </span></p> <p><strong><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;">Індексація у вітчизняних і міжнародних наукометричних базах даних:</span></strong><span style="font-size: 11pt; font-family: 'Arial',sans-serif; line-height: 107%; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ascii-theme-font: minor-bidi; mso-hansi-theme-font: minor-bidi; mso-bidi-theme-font: minor-bidi; mso-fareast-language: RU; mso-ansi-language: RU; mso-bidi-language: HE;"> <a href="https://journals.indexcopernicus.com/search/details?id=47862"><span style="color: blue;">Index Copernicus</span></a>, <a href="https://scholar.google.com.ua/citations?user=wkqiJPkAAAAJ&amp;hl=ru"><span style="color: blue;">Google Scholar</span></a>, <a href="http://ulrichsweb.serialssolutions.com/login">Ulrichsweb (США),</a> <span class="MsoHyperlink"><a href="http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&amp;I21DBN=UJRN&amp;P21DBN=UJRN&amp;S21STN=1&amp;S21REF=10&amp;S21FMT=juu_all&amp;C21COM=S&amp;S21CNR=20&amp;S21P01=0&amp;S21P02=0&amp;S21P03=I=&amp;S21COLORTERMS=0&amp;S21STR=EJ000166">Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського</a></span></span>.</p> <p><strong><a href="https://dspace.khadi.kharkov.ua/dspace/handle/123456789/5454?author_page=1">Статті, що надруковані до 2018 року зберігаються в репозитарії ХНАДУ</a></strong></p> uk-UA <p><strong>Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:</strong></p><p>1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/" target="_new">Creative Commons Attribution License</a>, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.</p><p>2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.</p><p>3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.</p> shasyana@gmail.com (Щасяна Аргун / Shchasiana Arhun) shasyana@gmail.com (Аргун Щасяна Валіковна / Shchasiana Arhun) сб, 06 гру 2025 00:00:00 +0200 OJS 3.2.1.2 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Інтелектуальні системи моніторингу в логістиці зернових: вплив на експлуатаційні витрати автомобільного транспорту https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/341243 <p><em>У статті оцінено ефективність інтелектуальних систем моніторингу в автомобільних перевезеннях зернових культур. Актуальність зумовлена потребою в оптимізації витрат на паливо, технічне обслуговування та простої транспорту. Проаналізовано функціонал супутникового моніторингу, CAN-систем, датчиків та хмарних платформ управління. Розглянуто інтеграцію IoT, ШІ та мобільних додатків для диспетчеризації. Методологія базується на порівнянні витрат до і після впровадження систем. Моделювання показало потенційне зниження витрат на 15-25%. Запропоновано технічні рекомендації та перспективи масштабування на рівні регіональних логістичних кластерів.</em></p> Валерій Буряк, Андрій Кашканов Авторське право (c) 2025 Валерій Буряк, Андрій Кашканов https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/341243 сб, 06 гру 2025 00:00:00 +0200 Методи розрахунку реалізованого зчеплення між шиною автомобільного колеса та поверхнею дорожнього покриття https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/330656 <p><em>Забезпечення безпеки дорожнього руху не можливе без точного прогнозування поведінки транспортного засобу у різних умовах експлуатації, тому визначення реалізованого зчеплення шини з поверхнею дорожнього покриття є актуальною задачею. В роботі проведено поглиблений аналіз літературних джерел і математичних моделей, здійснено чисельне моделювання з фіксованими значеннями ключових точок «f – S діаграми» та проведено порівняльну оцінку точності отриманих результатів. Встановлено, що не всі моделі дають повноцінний опис процесу реалізації зчеплення в усьому діапазоні ковзання шини. Частина рівнянь забезпечує високу точність лише у режимах часткового ковзання, водночас інші відомі моделі мають значні похибки та обмежену придатність. Отримані дані можуть бути використані при створенні пневматичних шин, оптимізації систем активної безпеки та високоточних симуляторів руху транспортних засобів на дорогах з різним покриттям.</em></p> Дмитро Леонтьєв, Герман Сметанін, Валерій Володін, Віктор Малий, Олександр Рябушенко, Богдан Товт Авторське право (c) 2025 Дмитро Леонтьєв , Герман Сметанін, Валерій Володін, Віктор Малий, Олександр Рябушенко, Богдан Товт https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/330656 пн, 08 гру 2025 00:00:00 +0200 Робастна оптимізація транспортно-технологічних схем доставки вантажів в умовах невизначеності https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/344839 <p><em>У статті досліджується проблема підвищення ефективності транспортно-технологічних схем доставки вантажів у міжнародному сполученні в умовах воєнних конфліктів. Розглядається методологія робастної оптимізації з використанням композитної цільової функції, що враховує логістичні витрати, вартість ризику та вартість депривації в умовах епістемічної невизначеності. Результати показують, що запропонований підхід у поєднанні з технологією цифрових двійників дозволяє гарантувати виконання дедлайнів та мінімізувати соціальні збитки навіть за найгірших сценаріїв розвитку подій.</em></p> Михайло Пοдригалο, Андрій Коробко, Дмитрій Абрамов Авторське право (c) 2025 Михайло Пοдригалο, Андрій Коробко , Дмитрій Абрамов https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/344839 пн, 08 гру 2025 00:00:00 +0200 Моделювання активного балансування елементів літій-іонних акумуляторних батарей в MATLAB/Simulink https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/340913 <p><em>Стаття присвячена дослідженню активного балансування елементів літій-іонних акумуляторів. Обґрунтована необхідність активного балансування літій-іонних акумуляторів, яке підвищує безпеку, довговічність та ефективність акумуляторних батарей електромобілів. Наведено детальний огляд методів балансування. Побудована модель активного балансування двох літій-іонних акумуляторів з номінальною напругою 3,7 В і номінальною ємністю 5,4 А·год в MATLAB/Simulink. Моделювання проведено у двох режимах роботи: без зовнішнього джерела електричної енергії та із зовнішнім джерелом. Результати моделювання свідчать, що використання зовнішнього джерела електричної енергії знижує час балансування приблизно у 2 рази та при цьому значно підвищує стан заряду акумуляторів. Таке дослідження сприяє екологічній стійкості транспортних засобів.</em></p> Олег Смирнов, Анна Борисенко, Дмитро Іноземцев Авторське право (c) 2025 Олег Смирнов, Анна Борисенко, Дмитро Іноземцев https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/340913 ср, 10 гру 2025 00:00:00 +0200 Вплив температури навколишнього середовища та швидкості руху електромобіля Hyundai Kona Electric на його пробіг https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/341024 <p><em>У статті наведено результати експериментальних досліджень впливу температури навколишнього середовища та швидкості руху на запас ходу електромобіля Hyundai Kona Electric 2019 року випуску. Аналіз виконано на основі пробігу, розрахованого за показниками енергоспоживання. Для міського режиму експлуатації оптимальним є температурний діапазон від 10 °C до 30 °C, для руху по трасі – від 12 °C до 28 °C. Саме в цих межах електромобіль демонструє найкраще співвідношення між витратами енергії та пройденою відстанню.</em></p> Андрій Гнатов, Щасяна Аргун, Ольга Ульянець, Дмитро Іванов Авторське право (c) 2025 Андрій Гнатов, Щасяна Аргун, Ольга Ульянець, Дмитро Іванов https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/341024 пн, 08 гру 2025 00:00:00 +0200 Удосконалення системи рекуперативного гальмування м'якого гібридного автомобіля https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/335442 <p><em>М'які гібридні автомобілі є вдалим компромісом щодо співвідношення ціна-якість серед гібридних автомобілів. Для зниження вартості і ваги, а також підвищення ефективності рекуперації м'якого гібридного автомобіля запропоновано новий алгоритм роботи двигунів силової установки у режимі міського руху. У пропонованому автомобілі рівномірний рух на ДВЗ з відносно невисокою швидкістю (40-50 км/г) замінен на рух з електроприводом та зупиненим ДВЗ. Також виключений режим холостого ходу ДВЗ за рахунок системи старт-стоп. Старт з місця і набір швидкості треба проводити на ДВЗ. При такому режимі руху важливе значення набуває режим службового рекупераційного гальмування електродвигуном-генератором, при якому важливо достатне електричне навантаження тягового електродвигуна-генератора, що працює в режимі генератора. Мала ємність тягового акумулятора м'якого гібридного автомобіля і відносно висока швидкість з якою проводиться рекуперативне службове гальмування швидко призводить до малої ефективності електричного гальмування через знижений струм заряду тягового акумулятора малої ємності, коли він заряджений. Показано, що в цьому випадку достатнє уповільнення у процесі рекуперативного гальмування буде при підключенні активної трифазної нарузки змінного струму до електродвигуна-генератора.</em></p> Володимир Двадненко Авторське право (c) 2025 Володимир Двадненко https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ https://veit.khadi.kharkov.ua/article/view/335442 пт, 12 гру 2025 00:00:00 +0200